Hírek, információk
E-ügyintézés

e ugyintezes

Elérhetőségeink

Tompa Város Önkormányzata,
Tompai Polgármesteri Hivatal

6422 Tompa, Szabadság tér 3.
Tel.: +36-77/551-500
Fax: +36-77/551-510
E-mail: tompaonk@tompa.hu

Ügyfélfogadás:
Hétfő: 8:00-12:00-ig,
12:50-17:00-ig
Kedd: 8:00-12:00-ig
Szerda: 8:00-12:00-ig,
12:30-16:00-ig
Csütörtök: 8:00-12:00-ig
Péntek: 8:00-12:00-ig
Fejlesztések, beruházások
Hivatkozások

 

bunmegelozesi projekt 2013
A Polgárőr Egyesület Tompa vissza nem térítendő támogatást nyert el a Helyi Vidékfejlesztési Stratégiák LEADER fejezetének végrehajtásához 2013-ban nyújtandó jogcím keretében.

 

napenergia
Az iskolai étteremkonyhánál
felszerelt naperőmű
teljesítmény-adatai
ide kattintva megtekinthetők

 

360halasikisterseg
Virtuális séta Tompán

 

polgaror tompa

 

 Együttműködő médiapartnerünk:
logo halasihir

 

elbir logo

 

nemzeti jogszabalytar resize

 

mak logo

  • A városháza
  • Szabó Dénes Általános Iskola
  • Kapisztrán Szent János templom
  • Játszótér a központi parkban
  • Művelődési Ház és Könyvtár
  • Naperőmű az iskolai étteremkonyha tetején
  • Piaccsarnok
  • Redl-kastély
  • Sétány a központi parkban
  • Szent Anna templom
  • Szökőkút a város főutcáján
  • A Kapisztrán Szent János templom kertje
  • Gyűjtemények Háza (helyi múzeum)

Lakossági tájékoztató szociális célú tűzifa támogatásról

1. Tompa Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2018. december 3-tól települési támogatás formájában szociális célú tűzifa támogatást állapít meg annak a szociálisan rászorult személyeknek, akinek a háztartásában együtt élő személyek egy főre jutó jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 250 %-át (2018. évben 71.250 Ft), egyedül élő esetében a 350%-át. (2018. évben 99.750 Ft).

2. A szociális célú tűzifa támogatás megállapítás kérelemhez csatolni kell:
a háztartásban élő személy/személyek a kérelem benyújtását megelőző
havi nettó jövedelméről szóló igazolást:
- nyugdíjas kérelmező esetében a 2018. évi „zöld” nyugdíjközlőt;
- közfoglalkoztatottak esetében a munkaszerződést
- munkavállaló esetében az előző havi bérjegyzéket!

3. A szociális célú tűzifa támogatást ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.

4. A szociális célú tűzifa biztosítása kérelemre indul. A kérelmet postai úton, vagy személyesen a Tompai Polgármesteri Hivatal Szociális Irodájában (6.sz.) lehet benyújtani ügyfélfogadási időben, az arra rendszeresített formanyomtatványon, a szociális rászorultságot igazoló irat, vagy iratok másolatával ellátva.
A kérelem letölthető a honlapunk Dokumentumtárából.

A Polgármesteri Hivatal Szociális Irodájának ügyfélfogadási rendje:
Hétfő: 08:00-12:00; 12:50-18:00
Kedd: 08:00-12:00
Szerda: 08:00-12:00; 12:30-16:00
Csütörtök: 08:00-12:00
Péntek: 08:00-12:00

Telefonszám: 06-77/551-511

Tompa Város Önkormányzata

Tájékoztatás az engedély nélkül fúrt vagy ásott kutak engedélyeztetéséről

Az Országgyűlés 2017. évben módosította a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvényt (a továbbiakban: Vgtv.), amely 2018. január 1. lépett hatályba. A módosítás értelmében mentesül a vízgazdálkodási bírság megfizetése alól az a létesítő, aki 2018. január 1-jét megelőzően engedély nélkül vagy engedélytől eltérően létesített vízkivételt biztosító vízilétesítményt (ásott vagy fúrt kút), ha a vízjogi fennmaradási engedélyezési eljárást 2018. december 31-ig kérelmezi, és az engedély megadásának feltételei fennállnak.

Az Országgyűlés honlapján már olvasható a T/2823. számú törvényjavaslat, mely szerint ez a határidő módosulna 2020. december 31. napjára.

Jelenlegi törvényi szabályozás szerint vízjogi engedély a kutak megépítéséhez, átalakításához, üzemeltetéséhez és megszüntetéséhez szükséges. Abban az esetben, ha a vízkivételt biztosító kút vízjogi engedély nélkül került megépítésre, vagy attól eltérően került megvalósításra, fennmaradási vagy üzemeltetési engedélyt kell kérni.

  • 1992. február 15. napjáig létesített kutaknál: üzemeltetési engedély kell
  • 1992. február 15. napja után létesített kutaknál: fennmaradási engedély kell

A vízkivételt biztosító kutak utólagos engedélyezésének hatásköre megoszlik a helyi vízgazdálkodási hatósági jogkörrel rendelkező jegyző, illetve a vízügyi és vízvédelmi hatáskörrel rendelkező fővárosi, és a kijelölt megyei katasztrófavédelmi igazgatóságok között.

A vízgazdálkodási hatósági jogkör gyakorlásáról szóló 72/1996. (V.22.) Kormányrendelet alapján a jegyző adja ki az engedélyt, ha az alábbi összes feltétel teljesül:

  • a kút nem érint karszt- vagy rétegvizet,
  • 500 m3/év vízigénybevétel alatti,
  • a kút épülettel rendelkező ingatlanon van, vagy az épület létesítésére engedélyt adtak,
  • magánszemély a kérelmező,
  • a kút házi ivóvízigény és a háztartási igények kielégítését szolgálja,
  • a kút nem gazdasági célú vízigényt szolgál.

Amennyiben az előző feltételek közül bármelyik nem teljesül, akkor nem a jegyző, hanem a megyei katasztrófavédelmi igazgatóság hatáskörébe tartozik a kút fennmaradási engedélyezési eljárása!

Háztartási igény: a magánszemély részéről merülhet fel, a saját háztartásban jelentkező igények ellátására, mely főként az alábbi tevékenységekre terjed ki: jellemzően az ingatlanhoz tartozó kiskert, gyepterület locsolása, az építmények és az ingóságok időszakos tisztítása, karbantartása a nem gazdasági célból termesztett növények öntözése, nem gazdasági célból tartott állatok itatása és ellátása.

Házi ivóvíz igény: a háztartási igény kiemelt esete, itt kötelezően vizsgálni kell az ivóvíz minőségét.

Gazdasági célú vízigénynek minősül minden, a háztartási igénytől eltérő, azt meghaladó vízigény. A gazdasági célú vízigénybe beletartozhat a locsolás, vagy az állatitatás is, amennyiben ezzel az engedélyes nem a saját háztartási igényeit elégíti ki, azaz a víz használatával gazdasági haszonnal járó tevékenységet végez.

Az üzemeltetési vagy fennmaradási engedély akkor is be kell szerezni, ha az ügyfél úgy nyilatkozik, hogy a kutat nem használja, kivéve, ha kérelmet nyújt be a kút megszüntetése iránt!

A kutak engedélyezése hatósági ügy, mely az ügyfél kérelmére indul.

Az ügyfél a kút fennmaradásának engedélyezése iránti kérelmét, hiánypótlását és nyilatkozatát csak írásban terjeszthet elő. Az írásbeli előterjesztés történhet papír alapon és elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül.

A kérelem letölthető a kapcsolódó dokumentumok között!

A fennmaradási vagy üzemeltetési engedélyezési eljárás iránti kérelem benyújtása előtt szakterületi tervezői jogosultsággal rendelkező szakértővel tervdokumentációt kell készíttetni a vízjogi engedélyezési eljáráshoz szükséges dokumentáció tartalmáról szóló 41/2017. (XII. 29.) BM rendelet szerint.

Az eljárás mentes az igazgatási szolgáltatási díjfizetési kötelezettség alól, de az illetékről szóló 1990. évi XCIII. törvény 29. § (1) bekezdése szerinti általános tételű illetéket, 3000.-Ft-ot kell fizetni a kérelmezőnek.

A kérelem részeként a kérelmezőnek igazolni kell a közmű kezelője hozzájárulásának meglétét abban az esetben, ha a kút közművet érint, továbbá az ingatlan tulajdonos írásbeli hozzájárulásának meglétét abban az esetben, ha a kúttal érintett ingatlan, nem a kutat létesítő kérelmező tulajdona. Az ügyfél a fenti hozzájárulásokat csak eredetben vagy hiteles elektronikus másolatban nyújthatja be.  

Aki 2018. december 31-ig nem kér fennmaradási vagy üzemeltetési engedélyt az engedély nélkül fúrt kútra, annak 2019. január 1-től vízgazdálkodási bírságot kell fizetni. A bírság nem az önkormányzat hanem a központi költségvetés bevétele.

 1992. február 15. napjáig létesült egy ingatlan határán belül ásott kút megépítéséhez, átalakításához csak akkor nem szükséges szükséges vízjogi létesítési engedély, ha:

  • annak mélysége az első vízadó réteg követő záróréteget nem haladja meg
  • élővíz folyás, csatorna vagy állóvíz medrétől legalább húsz méter, és a környezetükre szennyező hatású építményektől (pl. istálló, ól) egyéb kutaktól, épületektől és a telek határaitól pedig az erre vonatkozó építési előírásoknak meghatározott távolságra van
  • a víz kiemelése kézi erővel vagy olyan gépi erővel történik, amelynek teljesítőképessége nem haladja meg a háztartás (háztáji gazdaság) indokolt vízszükségletének kielégítéséhez szükséges mértéket.

1992. február 15. napjáig létesült egy ingatlan határán belül fúrt kút megépítéséhez, átalakításához csak akkor nem szükséges szükséges vízjogi létesítési engedély, ha:

  • 10 méternél sekélyebb, illetve kézi kiemelésű vagy 1,5 LE alatti teljesítményű szivattyúval működtetett, kizárólag háztartási célokra használatos kutakra.

A kérelem benyújtásához a mellékelt adatlapokat szíveskedjenek használni.

KAPCSOLÓDÓ DOKUMENTUMOK:

Kérelem a helyi vízgazdálkodási hatósági jogkörbe tartozó kutak vízjogi létesítési engedélyezési eljáráshoz.
Kérelem a helyi vízgazdálkodási hatósági jogkörbe tartozó kutak vízjogi üzemeltetési és fennmaradási engedélyezési eljáráshoz.
Kérelem a helyi vízgazdálkodási hatósági jogkörbe tartozó kutak vízjogi megszüntetési engedélyezési eljáráshoz.

Jezsekné Kovács Szilvia
jegyző

Munkalehetőség: új szövőüzem Bácsalmáson

Az olasz tulajdonú C. Tessile SPA, 1925-től kezdődően a közép/felső kategóriás fonalban festett ingszövetekre szakosodott. Világszerte több, mint 300 Vevőt szolgál ki. Örömmel említjük meg az Armani, Polo, CK, Hugo Boss, Zegna, Onward divatcégeket. Termékünket a magas igényű piaci szegmensre pozícionáltuk, ahol a szükséges jellemzők a minőség, innováció, szolgáltatás magas színvonala. 

Logisztikai szempontból nagyon kedvező helyen, 2009-ben, Szentgotthárdon megalakult a C.Tessile Kft, azzal az ambiciózus célkitűzéssel, hogy teljes textilgyártását (gyártás és mintázás), egy telephelyre vonja össze. A főbb akadályt a dolgozók betanítása, képzése jelentette, mivel Szentgotthárdon korlátozott emberi erőforrás áll rendelkezésre. Jelenleg más térségekből illetve a környző országokból is toborozzuk a munkaerőt.

Napjainkban a C.Tessile Kft egy sikeres vállalkozás, amely előkészíti a következő fejlesztési szakaszok terveit annak érdekében, hogy Bácsalmáson új szövőüzemet működtessen. A termeléssel a lehető leghamarabb el szeretnének indulni, tehát a tervekhez, engedélyekhez, valamint a fizikai megvalósításhoz szükséges idővel számolnak (2019. nyár).

A bácsalmási üzem teljes kapacitásakor kb. 45 embert szándékozik foglalkoztatni úgy, hogy a hagyományos 3 műszakot igénylő munkavállaló száma mellett, illetve felett van egy negyedik, aki Szentgotthárdon dolgozik. Az üzem építése még nem kezdődött el, tervezés folyik. Ennek értelmében a megépülést követően 3 hét munka Bácsalmáson, 1 hét Szentgotthárdon lesz.

  • Első lépésként 8 főt szeretnének felvenni 2018. decembertől, akik Szentgotthárdon fogják megkezdeni a betanulást. A szállás a rezsi és a haza-vissza utak költségét a cég biztosítja. Étkezésük megoldása egyénileg történik.
  • Második lépés, bővítés jövő évben várható, hogy betanuljon mindenki szintén Szentgotthárdon. (Korábban említve, hogy a helyi Bácsalmás-i üzem működése után, legalább minden 4. hetet a jelenlegi, szentgotthárdi szövödében fognak tölteni.)

A betanulás 8121-es FEOR-on textilipari gyártósor mellett dolgozó munkakörben semmilyen képzést nem igényel, a saját gépeken, általunk sajátíthatják el a szakmával kapcsolatos ismereteket. Nők, férfiak és párok jelentkezését egyaránt várjuk.

Bérezés
- bruttó 240.600 Ft/hó ( nettó 160.000 Ft) alapbér, mely a műszak után járó
- 30%-os pótlékkal és a
- havi fix bruttó 30.073 ( nettó 20.000 Ft ) kiküldetési díjjal kiegészül, ez kb 300.000 Ft bruttó / hó  (ennek megfelelően a nettó utalt bér kb 200.000 Ft/hónap)

Részletes tájékoztató a munkáltató jelenlétében: Bácsalmás Város Önkormányzata (Gróf Teleki u. 4-8.), nagyterem, 2018. november 12. (hétfő), 11 órakor

Az érdeklődőktől visszajelzéseket várok a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre.

Cseh Ilona
szervező

Európai Hulladékcsökkentési Hét

A Szegedi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. ezúton szeretné Önöket tájékoztatni az Innovációs és Technológiai Minisztérium által meghirdetett „Európai Hulladékcsökkentési Hét” tárgyú kampánnyal kapcsolatban. 

Magyarország idén is részt vesz az Európai Hulladékcsökkentési Hét (European Week for Waste Reduction/EWWR) kampányban, amely 2018. november 17-25. között kerül megrendezésre. A Hét keretében Európa szerte önkéntesek saját ötleteiket megvalósítva hívják fel a figyelmet a hulladékmennyiség csökkentésének fontosságára, a termékek újrahasználatára, valamint a már hulladékká vált anyagok újrahasznosítására, azaz a szelektív hulladékgyűjtés jelentőségére. Az idei év kiemelt témája a veszélyes hulladékok megelőzése, „Méregtelenítsünk” szlogennel hívja fel a figyelmet főként a háztartásokban keletkező veszélyes hulladékok megelőzésére. Ebben a témakörben lehet a hulladékcsökkentési akció ötleteket regisztrálni. Bővebb információ az Európai Hulladékcsökkentési Hétről és a regisztráció módjáról a projekt honlapján található: http://szelektalok.hu/hulladekcsokkentesihet/ 

A legötletesebb, leghatékonyabb regisztrált akciók idén is benevezésre kerülnek az Európai Hulladékcsökkentési Díjra, melyet a nemzetközi zsűri által kiválasztott legjobb európai kezdeményezések kapnak.

Városi ösztöndíj pályázat

Városi ösztöndíj pályázat
felhívás

A Városi ösztöndíj pályázat kiírója és lebonyolítója: Tompa Város Önkormányzata 6422 Tompa Szabadság tér 3.

A pályázat közzétéve: Tompa Város Önkormányzatának honlapján (www.tompa.hu) valamint kifüggesztéssel Tompa Város Önkormányzat hirdetőtábláján.

Az ösztöndíjprogram alapja: EFOP-3.9.2-16-2017-00004 Humán kapacitások fejlesztése térségi szemléletben – kedvezményezett térségek projekt

Az ösztöndíjprogram célja: a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók magasabb iskolai végzettsége megszerzésének támogatása.

A pályázat benyújtási határideje: 2018. szeptember 30.

A pályázat benyújtásának módja: a pályázatot lezárt borítékban, egy példányban, postai küldeményként vagy személyesen lehet benyújtani.

A pályázat benyújtásának helye: postai úton Tompai Polgármesteri Hivatal 6422 Tompa, Szabadság tér 3. ; személyesen Polgármesteri Hivatal titkársága.

Bővebben ...

Ebösszeírás kezdődik

Tisztelt Ebtartó, Ebtulajdonos!

Az állatok védelméről és kíméletéről szóló 1998. évi XXVIII. törvény (Ávt.) 42/B. § (1} bekezdése alapján Tompa Város Önkormányzata ebrendészeti feladatainak teljesítése érdekében, illetve a veszettség elleni oltás járványvédelmi vonatkozásaira való tekintettel, 2018. szeptember 3-tól 2018. december 31-ig terjedő időszakban ebösszeírást végez.

Az ebösszeírás során az ebtartóknak ebenként egy, a hivatkozott jogszabályban meghatározott adattartalmú „Ebösszeíró adatlap”-ot kell kitölteni és azt az Önkormányzathoz visszajuttatni. Az adatlap beszerezhető a Tompai Polgármesteri Hivatal (Tompa, Szabadság tér 3.) ügyfélszolgálatán, vagy letölthető honlapunk Dokumentumtárából. Az ebösszeírás önbevallás alapján történik, a formanyomtatvány beszerzése az ebtulajdonos/ebtartó kötelezettsége. Az ebtulajdonos és az ebtartó az összeírásban köteles együttműködni.

Az ebösszeíró adatlapot ebenként kitöltve az alábbi módon lehet az Önkormányzathoz benyújtani:

  • személyesen a Hivatal ügyfélszolgálatán elhelyezett „EBÖSSZEÍRÁS” feliratú dobozba bedobva
  • postai úton a Tompai Polgármesteri Hivatal, 6422 Tompa, Szabadság tér 3. címre
  • elektronikusan a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre, kizárólag a tulajdonos/ebtartó által aláírt, beszkennelt dokumentum formájában, tárgymezőbe: "EBNY" feltüntetésével.

Az ebösszeíró adatlapok leadásának határideje: 2018. december 31.

Bővebben ...

Trivium Oktatási és Kereskedelmi Kft. álláshirdetése

A tompai határátkelőre "spediciós munkakörbe" vámügyintéző-asszisztenst felveszünk.

Jelentkezés a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen.

Kártyás étkező rendszer bevezetése

Kedves Vendégeink!

Ezúton tájékoztatjuk önöket, hogy szeptembertől új, kártyás étkező rendszer üzemel a konyhánkon. A rendszer tökéletes működéséhez elengedhetetlen, hogy előre tudjuk rögzíteni az étkezési igényeiket. Az új rendszerben a szeptemberi térítési díjakat előre, az augusztusi hónapban rendezni szükséges . Az előre választás és fizetés érdekében egész havi étlapot dolgoztunk ki önöknek. Rendelésüket akár egész hónapra is leadhatják, számlájukat pedig a Városfejlesztési Kft. irodájában tudják rendezni. Természetesen a rendelés lemondására van lehetőség, ennek az összegét a következő befizetéskor tudjuk jóváírni. Lemondásra a tárgy napot megelőző napon 14 óráig van lehetőség.

Megértésüket és segítségüket előre is köszönjük!

Tisztelettel:
Kollár Tímea
Élelmezésvezető
Tel: 77/551-564

Igénybejelentő téli rezsicsökkentéshez

Lakossági tájékoztató!

Tompa Város Önkormányzata tájékoztatja a Tisztelt Tompai Lakosságot, hogy Magyarország Kormánya az 1364/2018. (VII. 27.) Kormányhatározatában döntött arról, hogy a téli rezsicsökkentésben korábban nem részesült háztartások is egyszeri természetbeni támogatásban részesüljenek.

A támogatás igényléséhez igénybejelentő adatlapot kell kitölteni, mely elérhető a www.tompa.hu honlap dokumentumtárából, vagy a Tompai Polgármesteri Hivatal 6. számú irodájában.
Az igénybejelentő lapokat személyesen ügyfélfogadási időben, vagy postai úton a Tompai Polgármesteri Hivatal címére szíveskedjenek eljuttatni (6422 Tompa Szabadság tér 3.), legkésőbb 2018. október 15. napjáig, amely határidő elmulasztása jogvesztő.

Az igénybejelentés feltétele és annak tudomásul vétele a bejelentő részéről, hogy az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság ellenőrzi, hogy a bejelentő háztartása korábban téli rezsicsökkentésben nem részesült. A természetbeni támogatás a fűtőanyagra vonatkozik, a támogatás nem fedezi az egyéb, például a szállítási, darabolási költségeket.
Felhívjuk a figyelmet, hogy háztartásonként kizárólag egy igény érkezhet, ellenkező esetben az önkormányzat az ugyanazon háztartásra benyújtani kívánt további igénybejelentést nem fogadja be, illetve az igénylő személynek az adott háztartás a bejelentett lakhelye, vagy a bejelentett tartózkodási helyének kell lennie.
A benyújtott igényekről az önkormányzatnak tájékoztatást kell adnia Belügyminisztérium részére, további intézkedés céljából.

Tompa, 2018. augusztus 27.

Véh László
polgármester

A Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadás rendje:

Hétfő: 8:00-12:00 óráig 12:50-18:00 óráig
Kedd: 8:00-12:00 óráig
Szerda: 8:00-12:00 óráig 12:30-16:00 óráig
Csütörtök: 8:00-12:00 óráig
Péntek: 8:00-12:00 óráig

Polgármesteri köszöntő
Közelgő események
Időjárás

Felhőkép
Felhőkép

Hőtérkép
Hőtérkép

Széltérkép
Széltérkép

www.idokep.hu

Látogatóink
Ma:Ma:45
Tegnap:Tegnap:301
Összesen:Összesen:673917
Statistik created: 2019-11-12T06:44:53+01:00