Polgármesteri Hivatal
Elérhetőségeink

Tompa Város Önkormányzata,
Tompai Polgármesteri Hivatal

6422 Tompa, Szabadság tér 3.
Tel.: +36-77/551-500
Fax: +36-77/551-510
E-mail: tompaonk@tompa.hu

Ügyfélfogadás:
Hétfő: 8:00-12:00-ig,
12:50-17:00-ig
Kedd: 8:00-12:00-ig
Szerda: 8:00-12:00-ig,
12:30-16:00-ig
Csütörtök: 8:00-12:00-ig
Péntek: 8:00-12:00-ig

Tájékoztató a talajterhelési díjjal kapcsolatban

Tájékoztatom azon kibocsátókat (vízfogyasztókat) akik a műszakilag rendelkezésre álló közcsatornára még nem kötöttek rá, hogy Tompa Város Önkormányzata Képviselő-testületének a talajterhelési díjról szóló 2019.01.01. napjától hatályos 9/2016. (IV.29.) önkormányzati rendeletéből kikerült, a 60. életév alapján adott, talajterhelési díj megfizetése alóli mentesség, tehát amennyiben az idén nem köt rá a közcsatornára a 60. életévét betöltött vízfogyasztó, jövőre ki kell fizetnie a 2019. évben elhasznált vízmennyiség utáni talajterhelési díjat.

Tájékoztatom továbbá, hogy az önkormányzati rendelet alapján a következő kibocsátók továbbra is mentesülnek a talajterhelési díj megfizetése alól:

  • akinek csak az udvarán van vízvételi lehetőség, azaz nincs vezetékes vízhálózat kiépítve az ingatlanán lévő épületben,
  • akinek az ingatlana kivett beépítetlen területként van bejegyezve az ingatlan-nyilvántartásban
  • a rákötés évének első napjától az a kibocsátó, aki a műszakilag rendelkezésre álló közcsatornára ráköt.

Tompa Város Polgármesteri Hivatala

Állatorvosi hatósági feladatok ellátása

Tisztelt Lakosok!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Kiskunhalasi Járási Hivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Osztály munkatársa, dr. Márton Ferenc hatósági állatorvos látja el Tompa, Kelebia, Kisszállás, Kunbaja, Csikéria, Bácsszőlős közigazgatási területén a hatósági feladatokat.

Ügyfélfogadás hatósági ügyekben Tompai Polgármesteri Hivatalban szerdánként 9:00-10:00 óráig.

Elérhetőség:
Dr. Márton Ferenc
Tel.: 06-30/956-3579 vagy 06-70/436-1360

Jezsekné Kovács Szilvia
jegyző

Lakossági tájékoztató a téli rezsicsökkentésről

Tompa Város Önkormányzatát 4.512.000 Ft támogatásban részesítette a Belügyminisztérium a téli rezsicsökkentésben korábban nem részesült, a vezetékes gáz- vagy távfűtéstől eltérő fűtőanyagot felhasználó háztartások egyszeri támogatására.

A fenti összegből az Önkormányzathoz 2018. október 15-éig igénybejelentést tett 376 háztartás részesülhet (háztartásonként) 12.000 Ft összegű tüzelőanyag támogatásban.

A tüzelőanyagot legkésőbb 2019. december 15-ig kell megkapnia a háztatásoknak, azonban az Önkormányzat a tüzelőanyagot már 2019. március hónaptól biztosítja. Az Önkormányzat a támogatásra jogosultakat március elején értesíteni fogja, hogy hol és mely időpontban vehetik át a tüzelőanyagot.

A támogatást nem lehet a fűtőanyag szállítási költségeire fordítani, annak biztosítása a támogatott háztartást terheli.

Tompa Város Önkormányzata

Engedély nélkül fúrt vagy ásott kutak engedélyeztetése

Tájékoztatás az engedély nélkül fúrt vagy ásott kutak engedélyeztetésével kapcsolatos módosításról.

Az Országgyűlés 2017. évben módosította a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvényt. A módosítás értelmében mentesült a vízgazdálkodási bírság megfizetése alól az a létesítő, aki 2018. január 1-jét megelőzően engedély nélkül vagy engedélytől eltérően létesített vízkivételt biztosító vízilétesítményt (ásott vagy fúrt kút), ha a vízjogi fennmaradási engedélyezési eljárást 2018. december 31-ig kérelmezte, és az engedély megadásának feltételei fennálltak.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) kezdeményezésére a Magyar Országgyűlés elfogadta az illegálisan kialakított kutak bírságmentes fennmaradására korábban 2018. december 31-ig szóló időpont 2020 végéig történő meghosszabbítását.

Az Országgyűlés a 2018. decemberében a kérelmem beadási határidejét módosította.

Bővebben ...

Falugazdász feladatok ellátása

Tisztelt Tompai Lakosok!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Falugazdász feladatokat Józan Judit fogja ellátni.
Ügyfélfogadás tart minden hétfőn 8:00-16:00 óráig a Tompai Művelődési Házban.
Ügyfélfogadási időben hívható telefonszám: 06-70/523-9987

Jezsekné Kovács Szilvia
jegyző

Településüzemeltetési feladatok

Tisztelt Lakosok!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy  városunkban a településüzemeltetési feladatokat a Tompai Városfejlesztési Kft. végzi.

A hóeltakarítással kapcsolatos észrevételeiket a Kft. felé közvetlenül az alábbi elérhetőségen tudják jelezni: 77/551-502.

Lakossági tájékoztató szociális célú tűzifa támogatásról

1. Tompa Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2018. december 3-tól települési támogatás formájában szociális célú tűzifa támogatást állapít meg annak a szociálisan rászorult személyeknek, akinek a háztartásában együtt élő személyek egy főre jutó jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 250 %-át (2018. évben 71.250 Ft), egyedül élő esetében a 350%-át. (2018. évben 99.750 Ft).

2. A szociális célú tűzifa támogatás megállapítás kérelemhez csatolni kell:
a háztartásban élő személy/személyek a kérelem benyújtását megelőző
havi nettó jövedelméről szóló igazolást:
- nyugdíjas kérelmező esetében a 2018. évi „zöld” nyugdíjközlőt;
- közfoglalkoztatottak esetében a munkaszerződést
- munkavállaló esetében az előző havi bérjegyzéket!

3. A szociális célú tűzifa támogatást ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.

4. A szociális célú tűzifa biztosítása kérelemre indul. A kérelmet postai úton, vagy személyesen a Tompai Polgármesteri Hivatal Szociális Irodájában (6.sz.) lehet benyújtani ügyfélfogadási időben, az arra rendszeresített formanyomtatványon, a szociális rászorultságot igazoló irat, vagy iratok másolatával ellátva.
A kérelem letölthető a honlapunk Dokumentumtárából.

A Polgármesteri Hivatal Szociális Irodájának ügyfélfogadási rendje:
Hétfő: 08:00-12:00; 12:50-18:00
Kedd: 08:00-12:00
Szerda: 08:00-12:00; 12:30-16:00
Csütörtök: 08:00-12:00
Péntek: 08:00-12:00

Telefonszám: 06-77/551-511

Tompa Város Önkormányzata

Tájékoztatás az engedély nélkül fúrt vagy ásott kutak engedélyeztetéséről

Az Országgyűlés 2017. évben módosította a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvényt (a továbbiakban: Vgtv.), amely 2018. január 1. lépett hatályba. A módosítás értelmében mentesül a vízgazdálkodási bírság megfizetése alól az a létesítő, aki 2018. január 1-jét megelőzően engedély nélkül vagy engedélytől eltérően létesített vízkivételt biztosító vízilétesítményt (ásott vagy fúrt kút), ha a vízjogi fennmaradási engedélyezési eljárást 2018. december 31-ig kérelmezi, és az engedély megadásának feltételei fennállnak.

Az Országgyűlés honlapján már olvasható a T/2823. számú törvényjavaslat, mely szerint ez a határidő módosulna 2020. december 31. napjára.

Jelenlegi törvényi szabályozás szerint vízjogi engedély a kutak megépítéséhez, átalakításához, üzemeltetéséhez és megszüntetéséhez szükséges. Abban az esetben, ha a vízkivételt biztosító kút vízjogi engedély nélkül került megépítésre, vagy attól eltérően került megvalósításra, fennmaradási vagy üzemeltetési engedélyt kell kérni.

  • 1992. február 15. napjáig létesített kutaknál: üzemeltetési engedély kell
  • 1992. február 15. napja után létesített kutaknál: fennmaradási engedély kell

A vízkivételt biztosító kutak utólagos engedélyezésének hatásköre megoszlik a helyi vízgazdálkodási hatósági jogkörrel rendelkező jegyző, illetve a vízügyi és vízvédelmi hatáskörrel rendelkező fővárosi, és a kijelölt megyei katasztrófavédelmi igazgatóságok között.

A vízgazdálkodási hatósági jogkör gyakorlásáról szóló 72/1996. (V.22.) Kormányrendelet alapján a jegyző adja ki az engedélyt, ha az alábbi összes feltétel teljesül:

  • a kút nem érint karszt- vagy rétegvizet,
  • 500 m3/év vízigénybevétel alatti,
  • a kút épülettel rendelkező ingatlanon van, vagy az épület létesítésére engedélyt adtak,
  • magánszemély a kérelmező,
  • a kút házi ivóvízigény és a háztartási igények kielégítését szolgálja,
  • a kút nem gazdasági célú vízigényt szolgál.

Amennyiben az előző feltételek közül bármelyik nem teljesül, akkor nem a jegyző, hanem a megyei katasztrófavédelmi igazgatóság hatáskörébe tartozik a kút fennmaradási engedélyezési eljárása!

Háztartási igény: a magánszemély részéről merülhet fel, a saját háztartásban jelentkező igények ellátására, mely főként az alábbi tevékenységekre terjed ki: jellemzően az ingatlanhoz tartozó kiskert, gyepterület locsolása, az építmények és az ingóságok időszakos tisztítása, karbantartása a nem gazdasági célból termesztett növények öntözése, nem gazdasági célból tartott állatok itatása és ellátása.

Házi ivóvíz igény: a háztartási igény kiemelt esete, itt kötelezően vizsgálni kell az ivóvíz minőségét.

Gazdasági célú vízigénynek minősül minden, a háztartási igénytől eltérő, azt meghaladó vízigény. A gazdasági célú vízigénybe beletartozhat a locsolás, vagy az állatitatás is, amennyiben ezzel az engedélyes nem a saját háztartási igényeit elégíti ki, azaz a víz használatával gazdasági haszonnal járó tevékenységet végez.

Az üzemeltetési vagy fennmaradási engedély akkor is be kell szerezni, ha az ügyfél úgy nyilatkozik, hogy a kutat nem használja, kivéve, ha kérelmet nyújt be a kút megszüntetése iránt!

A kutak engedélyezése hatósági ügy, mely az ügyfél kérelmére indul.

Az ügyfél a kút fennmaradásának engedélyezése iránti kérelmét, hiánypótlását és nyilatkozatát csak írásban terjeszthet elő. Az írásbeli előterjesztés történhet papír alapon és elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül.

A kérelem letölthető a kapcsolódó dokumentumok között!

A fennmaradási vagy üzemeltetési engedélyezési eljárás iránti kérelem benyújtása előtt szakterületi tervezői jogosultsággal rendelkező szakértővel tervdokumentációt kell készíttetni a vízjogi engedélyezési eljáráshoz szükséges dokumentáció tartalmáról szóló 41/2017. (XII. 29.) BM rendelet szerint.

Az eljárás mentes az igazgatási szolgáltatási díjfizetési kötelezettség alól, de az illetékről szóló 1990. évi XCIII. törvény 29. § (1) bekezdése szerinti általános tételű illetéket, 3000.-Ft-ot kell fizetni a kérelmezőnek.

A kérelem részeként a kérelmezőnek igazolni kell a közmű kezelője hozzájárulásának meglétét abban az esetben, ha a kút közművet érint, továbbá az ingatlan tulajdonos írásbeli hozzájárulásának meglétét abban az esetben, ha a kúttal érintett ingatlan, nem a kutat létesítő kérelmező tulajdona. Az ügyfél a fenti hozzájárulásokat csak eredetben vagy hiteles elektronikus másolatban nyújthatja be.  

Aki 2018. december 31-ig nem kér fennmaradási vagy üzemeltetési engedélyt az engedély nélkül fúrt kútra, annak 2019. január 1-től vízgazdálkodási bírságot kell fizetni. A bírság nem az önkormányzat hanem a központi költségvetés bevétele.

 1992. február 15. napjáig létesült egy ingatlan határán belül ásott kút megépítéséhez, átalakításához csak akkor nem szükséges szükséges vízjogi létesítési engedély, ha:

  • annak mélysége az első vízadó réteg követő záróréteget nem haladja meg
  • élővíz folyás, csatorna vagy állóvíz medrétől legalább húsz méter, és a környezetükre szennyező hatású építményektől (pl. istálló, ól) egyéb kutaktól, épületektől és a telek határaitól pedig az erre vonatkozó építési előírásoknak meghatározott távolságra van
  • a víz kiemelése kézi erővel vagy olyan gépi erővel történik, amelynek teljesítőképessége nem haladja meg a háztartás (háztáji gazdaság) indokolt vízszükségletének kielégítéséhez szükséges mértéket.

1992. február 15. napjáig létesült egy ingatlan határán belül fúrt kút megépítéséhez, átalakításához csak akkor nem szükséges szükséges vízjogi létesítési engedély, ha:

  • 10 méternél sekélyebb, illetve kézi kiemelésű vagy 1,5 LE alatti teljesítményű szivattyúval működtetett, kizárólag háztartási célokra használatos kutakra.

A kérelem benyújtásához a mellékelt adatlapokat szíveskedjenek használni.

KAPCSOLÓDÓ DOKUMENTUMOK:

Kérelem a helyi vízgazdálkodási hatósági jogkörbe tartozó kutak vízjogi létesítési engedélyezési eljáráshoz.
Kérelem a helyi vízgazdálkodási hatósági jogkörbe tartozó kutak vízjogi üzemeltetési és fennmaradási engedélyezési eljáráshoz.
Kérelem a helyi vízgazdálkodási hatósági jogkörbe tartozó kutak vízjogi megszüntetési engedélyezési eljáráshoz.

Jezsekné Kovács Szilvia
jegyző

Ebösszeírás kezdődik

Tisztelt Ebtartó, Ebtulajdonos!

Az állatok védelméről és kíméletéről szóló 1998. évi XXVIII. törvény (Ávt.) 42/B. § (1} bekezdése alapján Tompa Város Önkormányzata ebrendészeti feladatainak teljesítése érdekében, illetve a veszettség elleni oltás járványvédelmi vonatkozásaira való tekintettel, 2018. szeptember 3-tól 2018. december 31-ig terjedő időszakban ebösszeírást végez.

Az ebösszeírás során az ebtartóknak ebenként egy, a hivatkozott jogszabályban meghatározott adattartalmú „Ebösszeíró adatlap”-ot kell kitölteni és azt az Önkormányzathoz visszajuttatni. Az adatlap beszerezhető a Tompai Polgármesteri Hivatal (Tompa, Szabadság tér 3.) ügyfélszolgálatán, vagy letölthető honlapunk Dokumentumtárából. Az ebösszeírás önbevallás alapján történik, a formanyomtatvány beszerzése az ebtulajdonos/ebtartó kötelezettsége. Az ebtulajdonos és az ebtartó az összeírásban köteles együttműködni.

Az ebösszeíró adatlapot ebenként kitöltve az alábbi módon lehet az Önkormányzathoz benyújtani:

  • személyesen a Hivatal ügyfélszolgálatán elhelyezett „EBÖSSZEÍRÁS” feliratú dobozba bedobva
  • postai úton a Tompai Polgármesteri Hivatal, 6422 Tompa, Szabadság tér 3. címre
  • elektronikusan a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre, kizárólag a tulajdonos/ebtartó által aláírt, beszkennelt dokumentum formájában, tárgymezőbe: "EBNY" feltüntetésével.

Az ebösszeíró adatlapok leadásának határideje: 2018. december 31.

Bővebben ...

Kártyás étkező rendszer bevezetése

Kedves Vendégeink!

Ezúton tájékoztatjuk önöket, hogy szeptembertől új, kártyás étkező rendszer üzemel a konyhánkon. A rendszer tökéletes működéséhez elengedhetetlen, hogy előre tudjuk rögzíteni az étkezési igényeiket. Az új rendszerben a szeptemberi térítési díjakat előre, az augusztusi hónapban rendezni szükséges . Az előre választás és fizetés érdekében egész havi étlapot dolgoztunk ki önöknek. Rendelésüket akár egész hónapra is leadhatják, számlájukat pedig a Városfejlesztési Kft. irodájában tudják rendezni. Természetesen a rendelés lemondására van lehetőség, ennek az összegét a következő befizetéskor tudjuk jóváírni. Lemondásra a tárgy napot megelőző napon 14 óráig van lehetőség.

Megértésüket és segítségüket előre is köszönjük!

Tisztelettel:
Kollár Tímea
Élelmezésvezető
Tel: 77/551-564