Változik a Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendje

LAKOSSÁGI KÖZLEMÉNY

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendje – a Kormány által elrendelt veszélyhelyzetre tekintettel, a Lakosok és a Hivatal munkatársai egészségének védelme érdekében - 2020. november 12. napjától, határozatlan ideig az alábbiak szerint változik:

A személyes ügyintézés lehetősége kizárólag a halaszthatatlan ügyek intézésére korlátozódik. 

A kizárólag személyesen intézhető ügyekben kérjük, hogy időpont foglalása céljából előzetesen egyeztessenek az ügyintézőkkel a megadott telefonszámokon vagy e-mail címeken.

Felkérjük ügyfeleinket, hogy ügyeiket elektronikus úton intézzék az E-önkormányzati portálon keresztül (www. tompa.hu)!

Ügyeik elintézéséről telefonon (+36-77/551-500) vagy e-mailben (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.) kérjenek tájékoztatást.

Mindannyiunk egészségének megóvása érdekében kérjük szíves együttműködésüket, amelyet előre is köszönünk!

Tisztelettel:

Véh László
polgármester sk.

Jezsekné Kovács Szilvia
jegyző sk.

Bővebben ...

Csak időpontfoglalással fogadják ügyfeleiket a kormányhivatalok

Szerdától csak időpontfoglalással fogadják az ügyfeleket a kormányhivatali ügyfélszolgálatok: aki teheti, online intézze hivatali ügyeit!

A járvány terjedésének, valamint a személyes kontaktusok számának csökkentése érdekében szerdától csak előzetes időpontfoglalással lehet ügyeket intézni a kormányablakokban és okmányirodákban. A kormányzati intézkedésekkel összhangban most meghozott óvintézkedésekkel a megbetegedés kockázata és a járvány további terjedése mérsékelhető.

A járvány elleni védekezés elősegítése érdekében Magyarország Kormánya által bevezetett korlátozásokkal párhuzamosan 2020. november 11-től a kormányablakokban ismét kizárólag előzetes időpontfoglalást követően lehet ügyeket intézni. Időpontfoglalásra az idopontfoglalo.kh.gov.hu oldalon, a megújult magyarorszag.hu oldalon, illetve a 1818 ingyenesen hívható telefonszámon van lehetőség. Az interneten elérhető Központi Időpontfoglaló Alkalmazásban az ügyfelek ügyfélkapu regisztráció nélkül is foglalhatnak majd időpontot. Ez alól kivételt képeznek a gépjármű ügyintézéssel kapcsolatos ügykörök. Szerdától nem közlekednek a kormányablakbuszok és a települési ügysegéd szolgálatok működését is felfüggesztik.

A többi kormányhivatali ügyfélszolgálaton telefonos, illetve e-mailben történő időpontfoglalás lehetőségét biztosítják, az elérhetőségek a kormanyhivatal.hu oldalon találhatók.

Az ügyintézők és ügyfelek biztonsága érdekében továbbra is kizárólag szájat és orrot takaró maszkban szabad tartózkodni az ügyfélszolgálatokon.

Az elkészült okmányok személyes átvételére november 11-ét követően nem lesz lehetőség, azokat postai úton, levélküldemény formájában kézbesíti a kormányhivatal. Felhívjuk az ügyfelek figyelmét, hogy a 2020. március. 11. és június 18. közötti veszélyhelyzet alatt lejárt okmányok változatlanul 2020. december 15-ig érvényesek, ezért kérjük, éljenek az előzetes időpontfoglalás lehetőségével.

Javasoljuk, hogy az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok elsősorban a megújult magyarorszag.hu oldalon elérhető online ügyintézési lehetőségeket, illetve az e-papír szolgáltatást vegyék igénybe. Az ügyfélkapuval nem rendelkező ügyfelek számos ügyben postai úton is leadhatják kérelmüket. További információkért keressék fel a kormanyhivatal.hu oldalt, valamint hívják az ingyenesen hívható, 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonalat.

(Miniszterelnökség)

A Városi Könyvtár szolgáltatásai szünetelnek

Tisztelt Olvasóink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Városi Könyvtár – a Kormány 484/2020. (XI.10.) Korm. rendelete alapján – a kialakult helyzetre tekintettel 2020. november 11-től további intézkedésig szünetelteti személyesen igénybe vehető szolgáltatásait.

Olvasóinknak lehetősége van a dokumentumok hosszabbítására elérhetőségeinken keresztül. A késedelmi díj felszámítását a könyvtár zárvatartási idejére szüneteltetjük.

Könyvtárunk a következő intézkedésig 9-16 óra között elérhető, az e-mailben valamint facebook oldalunkon feltett kérdésekre igyekszünk a legrövidebb idő alatt segítséget nyújtani.

Elérhetőségeink:
Telefon: +3677/551-527;
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.;
facebook oldalunk: Könyvtár Tompa

Megértésüket köszönjük!

KIEGÉSZÍTÉS:
2020. november 17-től (kedd-péntek 9-12 ; 13-17, szombat 8-12) a már említett elérhetőségek egyikén történt előzetes egyeztetés és könyvigény leadás után lehetőség van a könyvtár bejáratánál a könyvek átadására-átvételére. Válogatáshoz ajánljuk a könyvtár polcait az elmúlt években beszerzett új könyveinkről (1500 kötet) (Moly.hu), valamint a megyei közös katalógust Opac.kjmk.hu).

A könyvtár újra teljes körű szolgáltatásokkal várja látogatóit

Tisztelt Olvasóink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2020. június 23-ától könyvtárunk újra teljes körű szolgáltatásokkal várja a gyerekeket és felnőtteket egyaránt a megszokott nyitvatartási rendben (kedd-péntek: 9-12 ; 13-18, szombat: 8-12).

A koronavírussal kapcsolatos védekezésre továbbra is figyelemmel kell lennünk mind a használók, mind a dolgozók érdekében, ezért a könyvtárban kötelező a szájmaszk viselése, a kézfertőtlenítés és a távolságtartás.

Könyvtár újra látogatható

Tisztelt Látogatóink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2020. június 16-ától újra látogatható személyesen is könyvtárunk a megszokott nyitvatartási rendben (kedd-péntek: 9-12 ; 13-18, szombat: 8-12).

Szolgáltatásainkat több lépcsőben tudjuk visszavezetni.

Lehetőség van:
- könyvtári tagság létesítésére, meghosszabbítására,
- a kölcsönözni kívánt dokumentumok visszaadására, hosszabbítására, személyes kiválasztására,
- tájékoztató szolgáltatás igénybevételére.

Nincs mód egyelőre:
- a könyvtár tereinek más irányú használatára,
- helybenolvasásra,
- számítógép igénybevételére,
- könyvtári programok szervezésére.

A könyvtár látogatóinak kötelező a járványügyi intézkedéseket betartani: szájmaszk viselése, kézfertőtlenítés, távolságtartás.
Kérünk minden könyvtártagunkat, hogy a lejárt határidejű könyveket szíveskedjenek visszahozni. Késedelmi díjat további egy hónap türelmi ideig nem számítunk fel.
A következő ütemekről folyamatosan adunk tájékoztatást a járványügyi szabályozás figyelembevételével.

Nagy szeretettel és sok új könyvvel várjuk régi és új látogatóinkat!

Változnak a személyes ügyfélfogadás szabályai

Tájékoztatom a tisztelt Lakosságot, hogy 2020. június 2. napjától a Polgármesteri Hivatalban a személyes ügyfélfogadás előtt nem lesz szükség telefonos időpont egyeztetésre.

Kérem, hogy az ügyintézéshez védőmaszkot használni szíveskedjenek!

Jezsekné Kovács Szilvia
jegyző

Újabb enyhítések jönnek a kormányhivatali ügyintézésben is

A járvány elleni sikeres védekezésnek köszönhetően hétfőtől újabb enyhítések jönnek a kormányhivatali ügyintézésben is. Időpontfoglalás nélkül is lehetséges 2020. május 25-től a kormányhivatali ügyintézés a tizenkilenc megyében. A fokozatosan bevezetett enyhítéseknek köszönhetően hétfőtől a veszélyhelyzet alatt lejárt okmányok cseréjét már előzetes bejelentkezés nélkül lehet intézni Budapesten is. A járványügyi helyzettől függően azonban továbbra is kiemelt fontosságú az egészség védelmét szolgáló óvintézkedések betartása.

A tizenkilenc megyében 2020. május 25-től visszaáll a járványügyi veszélyhelyzet előtt megszokott ügyintézési rend, vagyis előzetes időpontfoglalás nélkül is felkereshetők a megyei kormányablakok és kormányhivatali ügyfélszolgálatok, mint például a családtámogatási ügyfélszolgálat. Budapesten a legtöbb ügy esetében továbbra is szükséges az előzetes időpont-egyeztetés, de a veszélyhelyzet ideje alatt lejárt okmányok cseréjét hétfőtől már a fővárosban is szabadon lehet intézni.

Az ügyfelek és ügyfélszolgálaton dolgozó kollégák egészségének védelme érdekében az ügyfélterekben továbbra is a megfelelő és javasolt óvintézkedések betartása mellett lehet tartózkodni. Az ügyfelek csak korlátozott létszámban, az arcot és orrot eltakaró maszkban, egymástól megfelelő (1,5–2 méter) távolságra tartózkodhatnak a kormányablakban és egyéb ügyfélszolgálati ügyfélterekben.

Amennyiben nem okmányügyintézés céljából kívánják felkeresni a kormányablakokat, úgy Budapesten továbbra is interneten vagy a 1818-as telefonszámon lehet időpontot foglalni. Az álláskeresők számára továbbra is rendelkezésre állnak az elektronikus ügyintézési lehetőségek.

Fontos kiemelni, hogy a legtöbb hivatali ügy otthonról, számítógép segítségével is intézhető a megújult magyarorszag.hu (mo.hu) oldalon. Kérjük, a kényelmes ügyintézés érdekében látogasson el a www.mo.hu honlapra.

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)

A városi könyvtár tájékoztatója

Tisztelt Olvasóink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy bár a könyvtárak személyes látogatásának tilalmát még nem oldották fel, lehetőséget kaptunk arra, hogy a könyvtár épületén kívül, a bejárati lépcsőnél az előre igényelt és visszahozott könyveket, folyóiratokat átadhassuk-átvehessük. Kölcsönzés esetén kérjük a kint lévő könyvek visszahozását.

A kölcsönzésre vonatkozó igények, valamint az egyeztetés május 19-től (kedd-péntek 8-17 óra, szombat 8-12 óra között) a könyvtár alábbi elérhetőségein lehetségesek:

Telefon: +3677/551-527
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
facebook: Könyvtár-Tompa

Válogatáshoz ajánljuk a könyvtár polcait az új könyvekről (https://moly.hu/tagok/tompa-konyvtar/polcok), valamint a megyei közös katalógust (http://opac.kjmk.hu).

A katalógus használatához az alábbi kisfilm nyújt segítséget. https://www.youtube.com/watch?v=2Ka11G4pM4Q

A könyvtár nyitásáról, a személyesen igénybe vehető szolgáltatások köréről az engedélyezés után tájékoztatjuk olvasóinkat.

A járvány miatt tovább egyszerűsíti a kormány a lakossági és vállalati ügyintézést

A koronavírus-járvány elleni védekezés részeként újabb kormányzati intézkedés segíti az állampolgárok egészségének védelmét és a vállalkozások működését. A hatósági engedélyezés helyett bejelentéssel is végezhető lesz a legtöbb tevékenység, ezáltal is csökkenti a kormány az ügyintéző-ügyfél találkozások számát, valamint a vállalkozások adminisztrációs terheit. A bürokráciacsökkentő intézkedésnek köszönhetően akár a bejelentéstől számított kilencedik naptól szabadon elkezdhető lesz a kívánt tevékenység.

Új rendeletet alkotott a kormány a veszélyhelyzet alatti engedélykötelezettségről és az ellenőrzött bejelentésről. A változtatás lényege, hogy az engedélyköteles tevékenységek, egyes kivételekkel már az elektronikus úton - ügyfélkapu, online űrlap segítségével vagy email útján - történő bejelentést követően gyakorolhatók lesznek. Így sok más ügy mellett például az üzletek működésének engedélyezése, vagy egy építmény használatba vételének engedélyezése is lényegesen egyszerűbbé és gyorsabbá válhat a rendeletnek köszönhetően.

Bővebben ...

Tompai piac újranyitása

Tisztelt Lakosok!

Tájékoztatjuk önöket, hogy Tompa város polgármestere 2020. május 8. napjától a tompai piac újranyitásáról rendelkezett.
A részletes szabályok letölthetők a Dokumentumtárból.

A vízmérők leolvasása határozatlan ideig szünetel

Tisztelt Felhasználóink!

Magyarország Kormánya a 40/2020 (III.11.) Kormány rendelettel az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvány következményinek elhárítása, a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében Magyarország egész területére vészhelyzetet hirdetett ki.

A Kiskunsági Víziközmű-Szolgáltató Kft, mint a „létfontosságú infrastruktúra részét képező” állami cég, tevékenysége folyamatos fenntartást igényel a rendkívüli helyzetben is, ehhez szükséges a szolgáltatást ellátó munkatársak egészségének megóvása.

A kialakult helyzetben a Kiskunvz Kft vezetőségének döntése alapján a vízmérők leolvasása határozatlan ideig szünetel. Ez alól kivételt képeznek a rádiós jeladóval szerelt vízmérők, melyeket továbbra is kéthavi gyakorisággal leolvasunk.

Ebben az időszakban is havi gyakorisággal állítjuk ki a számlákat, mérőállás hiányában az átlagfogyasztásnak megfelelő mennyiséggel. Természetesen a mérőállás bejelentésének lehetőségét biztosítjuk online és telefonos elérhetőségeinken a korábban megszokott módon. Amennyiben minden hónapban élni kíván a mérőállás bejelentés lehetőségével, kérjük, szíveskedjék kitölteni és beküldeni a „Regisztrációs lap vízmérő állás bejelentéséhez” elnevezésű nyomtatványunkat annak érdekében, hogy ne készüljön előremutató részszámla.

A mérőállásokat minden hónapban 5-e és 12-e között tudjuk fogadni online a https://kiskunviz.hu oldalon, valamint a +36 20 9 421 622 telefonszámon, ahol válassza a 2-es melléket. A mérőállás bejelentéséhez szüksége lesz a felhasználási hely azonosítóra, a vevő azonosító számra és a mérő gyári számára.

Amennyiben az Ön nagy fogyasztó, és vízmérőjét eddig havi gyakorisággal olvastuk le, külön levélben tájékoztattuk a mérőállás bejelentés lehetőségeiről.

A fentiekre tekintettel javasoljuk minden ügyfelünknek az elektronikus számla igénylését. Ehhez regisztráció szükséges a https://kiskunviz.hu elektronos ügyfélszolgálaton.

 

Köszönjük megértésüket!

Tisztelettel:
Kiskunsági Víziközmű-Szolgáltató Kft

Ingyenes maszkok

Tisztelt Lakosság!

Az ingyenes maszkok iránti igényeiket leadhatják a Művelődési Ház 77/551-520-as telefonszámán, hétfőtől péntekig, 8-12 óra között.

Az átvételről és a további információról a fenti elérhetőségen kaphatnak tájékoztatást.

Intézkedési terv fogyatékkal élő személyek és családtagjaik részére

Az Emberi Erőforrások Minisztere az új koronavírus- járvány időszakában az otthonukban élő fogyatékos személyek és családjaik támogatására Intézkedési tervet adott ki.

Fel kell mérni, hogy a településen hány olyan fogyatékos személy él, aki a veszélyhelyzet időszakában támogatásra szorul, vagy előállt olyan helyzet, amikor támogatásra lehet szüksége, például a gondozó családtag betegsége, vagy karantén idején.

Kérem a tisztelt lakosságot, ha van tudomásuk ilyen személyről a segítségre szorul, kérem jelezzék a már jól ismert telefonszámok egyikén:

06-77-551-511; 06-77-551-525; 06-77-551-527

Véh László
polgármester

Gyermekorvosi alapellátás szempontjai a koronavírus járvány idején Tompán

(Készült a Házi Gyermekorvosok Egyesületének ajánlása alapján)

A koronavírus járvány idején a gyermekorvosi ellátás folytonosságát biztosítva, olyan működési forma szükséges, amelynek során minimálisra csökken a fertőzés veszély mind a betegek, mind az ellátó személyzet számára. Ennek érdekében kettéválasztjuk az egészséges rendelés/tanácsadás és a betegellátás feladatait.

Mindkét típusú ellátás kizárólag előzetes telefonon (77/740-741) történő időpontegyeztetést követően lehetséges, kivéve a közvetlen életveszély elhárítását.

Az ellátás a megbeszélt időpontban történik, kivéve, ha állapotváltozás állt be a betegnél, vagy a beteget kísérő felnőttnél. Erről szintén telefonon kell értesíteni a kezelőorvost. A rendszeresen szedett gyógyszerek felíratásához elegendő a telefonos megbeszélés, ami után a gyógyszertárban, TÁJ és lakcímkártya bemutatása mellett, felvehetik a kért gyógyszereket. Egyéb ügyintézés (igazolás, alkalmassági vizsgálatok) telefonos megbeszélést követően történik.

A kötelező védőoltások beadása a védőnővel történő telefonos időpont egyeztetés után zajlik.

A rendelőn kívüli betegellátás csak a nem mobilizálható beteg esetében lehetséges.

Kérjük betegeinket és szüleiket, hogy tartsák be az ajánlott higiéniai szabályokat és előírásokat!

Vigyázzanak magukra! Vigyázzunk egymásra!

Tájékoztatás 70. életévüket betöltötteknek

Tájékoztatás!

Kormány a 46/2020. (III. 16.) Korm. rendelete 2. §-a szerint a 70. életévüket betöltött személyeket arra kéri, hogy lakóhelyüket vagy tartózkodási helyüket ne hagyják el!

A fentiekre való tekintettel, tisztelettel kérem a 70 év feletti tompai lakosokat,

MARADJANAK Otthonaikban!

Ha a 70. életévét betöltött személy ezt vállalja, és erről az önkormányzatot tájékoztatja, az ellátásáról való gondoskodás a települési önkormányzat polgármesterének feladata.

Az ellátásról való gondoskodást az önkormányzat INGYENESEN biztosítja kedd és pénteki napokon. (pl. élelmiszer, gyógyszer vásárlása esetén, a számlán, blokkon, nyugtán szereplő összeg, műszaki hiba elhárítása során szakember munkadíja, anyagköltség megtérítése az igénybevevőt terheli).

A családtagok, barátok, ismerősök és barátok nélkül maradt 70 év felettiek, akiknek szükségük van segítségre, kérem jelezzék az alábbi telefonszámon:

minden munkanapon 08 – 10 óra között a 06/77 551-511, vagy a 06/77 551 524 vagy a 06/77 551 525 telefonszámon.   

Az intézkedés célja a veszélyeztetett, 70 év feletti idős korosztály fertőzésveszélyének csökkentése, azonban az ellátók kapacitásának veszélyhelyzetekre történő koncentrációja céljából kérjük, hogy

  • bejelentéssel csak azok az időskorú személyek ügyeiben éljenek, akiknek ellátása más módon nem biztosított,
  • továbbá a bejelentés valóban indokolt alapellátás, létfenntartáshoz szükséges sürgős, akut élethelyzet, életveszély vagy egyéb súlyos veszély elhárítása/megelőzése érdekében szükséges

Tisztelettel,

Véh László polgármester sk.