Menetrendi egyeztetések elektronikus úton

Az országos, elővárosi és regionális személyszállítási közszolgáltatások megrendelője az Innovációs és Technológiai Minisztérium. Az ITM felhatalmazása alapján a helyközi közforgalmú közlekedés szervezésében a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Személyszállítási Közszolgáltatási Igazgatóság Közszolgáltatási Központja is közreműködik, valamint koordinálja a menetrendek társadalmi egyeztetésének folyamatát.

Közszolgáltatási Központunk a 2021. december 12-től életbe lépő 2021/2022. évi vasúti és autóbusz menetrendeket érintő, járási menetrendi egyeztetéseit - a kialakult veszélyhelyzeti elrendelésre való tekintettel – az idei évben ismételten elektronikus formában tartja meg.

Az egyeztetési folyamatban továbbra is kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy minden települési önkormányzat, kormányhivatal, járási hivatal, tankerületi központ, illetve szakképzési centrum számára biztosítsuk az egyeztetési folyamatban való aktív részvétel lehetőségét – ahogy erre a korábbi évek során is törekedtünk.
A menetrend előkészítésével kapcsolatos rendelkezéseket, jogszabályi környezetet a Személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény 26. § -28. §-a és a Személyszállítási közszolgáltatási menetrendek egységes egyeztetési eljárásáról szóló 15/2010 (III.5.) KHEM rendelet tartalmazza. A törvény rendelkezései alapján az egyeztetési eljárás során az ellátásért felelősök és a közszolgáltatással érintett – a lakosságot képviselő – önkormányzatok egymással együttműködve, az egységes egyeztetési eljárásban való részvételükkel biztosítják a közszolgáltatási személyszállítás alágazatok közötti ésszerű munkamegosztását, valamint a takarékos ellátási rendszer kialakítását. A menetrendi egyeztetés törvényi kötelezettségen felüli célja a menetrend módosítását igénylő javaslatok, észrevételek összegyűjtése a közösségi közlekedés színvonalának javítása érdekében.
A menetrendi egyeztetés során felmerülő igényeket a KTI Személyszállítási Közszolgáltatási Igazgatóság Közszolgáltatási Központja a szolgáltató társaságokkal közösen megvizsgálja, és javaslatot dolgoznak ki a menetrendi irányelvekben meghatározott elvárások figyelembevételével a hivatásforgalmat kiszolgáló, valós utazási igények lehetőség szerinti teljesítésére.

Az egyeztetési folyamat során tisztelettel kérjük aktív részvételüket, a közösségi közlekedés területén tudomásukra jutott, megalapozott eljutási igények összegyűjtését, illetve megosztását. Az egyeztetéssel kapcsolatos észrevétel, eljárással kapcsolatos kérdés, vagy javaslat esetén, állunk rendelkezésére az ismert elérhetőségeink bármelyikén.

Együttműködését megköszönve, üdvözlettel:
KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft