Hirdetmény a vendéglátó üzletek NTAK regisztrációjáról

Tisztelt Vendéglátóhely Üzemeltetők!

Tájékoztatom Önöket, hogy  - a 2021. augusztus 19. napján hatályba lépett vonatkozó jogszabály értelmében - minden hazai vendéglátó üzlet üzemeltető köteles 2021. november 1. napjával  a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (a továbbiakban: NTAK) üzemeltetője által e célra működtetett elektronikus felületen a regisztrációt elvégezni, továbbá az adatszolgáltatásra kötelezett vendéglátó üzletek kötelesek ott- a vendéglátó szoftver alkalmazásával – 2022. július 1. napjától adatot szolgáltatni.

A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló törvény végrehajtásáról szóló 235/2019.(X.15.) Korm. rendeletet (a továbbiakban: Vhr.) 2. § (15) pontja értelmében adatszolgáltatásra kötelezett az a vendéglátó üzlet, amely nyugtaadási kötelezettségének pénztárgéppel köteles eleget tenni.

A Vhr. 2. § (17) pontja meghatározza a vendéglátó szoftver fogalmátaz adatszolgáltatásra kötelezett vendéglátó üzlet üzemeltető által kötelezően használt olyan informatikai program, amely az NTAK számára adatok továbbítására alkalmas.

Az NTAK üzemeltetője a Magyar Turisztikai Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaságot (a továbbiakban: MTÜ).

A fent rögzítettek értelmében minden hazai vendéglátó üzletet regisztrálni kell az NTAK-ba, adatszolgáltatásra azonban nem minden regisztrált vendéglátó üzlet köteles, mivel a Vhr. az online pénztárgépek használatához köti az adatszolgáltatási kötelezettséget.

A következő vendéglátóhely típusok esetében kötelező a regisztráció és a napi szintű adatszolgáltatás is az NTAK felé:

- étterem, TEÁOR'08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás.

- büfé, TEÁOR'08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás.

- cukrászda, TEÁOR'08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás.

- kávézó, alkoholmentes italokra specializálódott vendéglátóhely, TEÁOR’08: 5630 - Italszolgáltatás

- italüzlet, bár, TEÁOR’08: 5630 - Italszolgáltatás

- zenés-táncos szórakozóhely, TEÁOR’08: 5630 - Italszolgáltatás

- gyorsétterem, TEÁOR'08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás.

- alkalmi vendéglátóhely, TEÁOR'08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás.

 

Az alábbi vendéglátóhely típusnak kizárólag a regisztrációs kötelezettséget kell teljesítenie, de adatot nem kell szolgáltatnia az NTAK felé:

  • munkahelyi/közétkeztetést végző vendéglátóhely, TEÁOR'08: 5629 – Egyéb vendéglátás;
  • rendezvényi étkeztetés, TEÁOR'08: 5621 – Rendezvényi étkeztetés;
  • mozgó vendéglátóhely, TEÁOR'08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás.

(A vendéglátóhely típusokat a kereskedelmi tevékenységek végzéséről szóló 210/2009. (IX.29.) Kr. (a továbbiakban: Kr.) 4. melléklete rögzíti.)

A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény (a továbbiakban: Turizmus Tv.) 9/C. § (1) bekezdése szerint a vendéglátó üzlet üzemeltetője a tevékenysége megkezdésétől számított 5 napon belül köteles regisztrálni az NTAK-ba. 

Már működő vendéglátóhelyek üzemeltetője – a Turizmus tv. 12/A. § (1) bekezdése értelmében - az NTAK-ba történő regisztrációt 2021. november 1. napjával köteles megkezdeni, az adatok szolgáltatására és továbbítására pedig 2022. július 1. napjától köteles.

Az MTÜ a vendéglátó üzlet üzemeltetője részére a vendéglátó szoftvert térítésmentesen biztosítja.

Felhívom a figyelmüket, hogy a Kr. 27. § (6)-(7) bekezdései értelmében a jegyző a vendéglátó üzlet NTAK-ba történő adatszolgáltatási tevékenységét évente legalább egy alkalommal hatósági ellenőrzés keretében ellenőrzi. A jegyző köteles értesíteni az NTAK-ot azon vendéglátó üzletekről, amelyeknek alkalmaznia kell vendéglátó szoftvert, de azzal nem rendelkeznek, vagy az NTAK-ba nem regisztráltak, vagy a kötelező adatszolgáltatási kötelezettségüket nem, vagy nem megfelelően teljesítik.

Az NTAK tájékoztatása alapján a regisztrációs felület megnyitása a későbbiekben várható, bővebb információk hamarosan az NTAK információs oldalán lesznek olvashatóak: https://info.ntak.hu/.

Kérdések esetén keressék az MTÜ Ügyfélszolgálatát a hét minden napján, 0-24 órában hívható 06-1/550-1855 telefonszámon, illetve a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen.

 

Szíves együttműködésüket ezúton is köszönöm!

Tompa Város Jegyzője

Lakossági tájékoztató települési támogatásról

Tájékoztatom a tisztelt Lakosságot, hogy 2021. március 30. napjától módosult a települési támogatásra, valamint a rendkívüli települési támogatásra való jogosultság jövedelmi határa. A szociális ellátásokról szóló 4/2021.(III.29.) önkormányzati rendelet alapján:
- a települési támogatás megállapításának feltétele, hogy a kérelmező háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 160/% -át, (45.600 Ft-ot) egyedülélő esetén 200 %-át (57.000 Ft-ot), és akinek esetében környezettanulmány során megállapítást nyer, hogy a lakókörnyezete rendezett.
- a rendkívüli települési támogatás csak annak a személynek állapítható meg, akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 170%-át (48.450 Ft-ot) egyedülélő esetén 220%-át (62.700 Ft-ot)

A kérelmet postai úton elektronikusan, vagy személyesen a Tompai Polgármesteri Hivatal Szociális Irodájában (6.sz.) lehet benyújtani ügyfélfogadási időben.
A kérelmet a jogszabályokban, illetve a rendeletben meghatározott dokumentumokkal – igazolásokkal, nyilatkozatokkal – együtt kell benyújtani.

A kérelem letölthető honlapunk Dokumentumtárából.

A Polgármesteri Hivatal Szociális Irodájának ügyfélfogadási rendje:
Hétfő: 08:00-12:00; 12:50-17:00
Kedd: 08:00-12:00
Szerda: 08:00-12:00; 12:30-16:00
Csütörtök: 08:00-12:00
Péntek: 08:00-12:00

Telefonszám: 06-77/551-511

Tompai Polgármesteri Hivatal

Felhívás vendéglátóhely üzlettípusok bejelentési kötelezettségére

A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet szerint 2021. január 1. napjától a vendéglátó üzleteket üzlettípusokba kell sorolni. Új üzlet létesítésekor már a kérelem tartalmazza az üzlettípus meghatározását. A már meglévő, 2021. január 1-ig bejelentett vendéglátó üzletek esetén az üzlettípust a kereskedő legkésőbb 2021. március 31-ig köteles bejelenteni a jegyzőnek. Az egyes üzlettípusokat és azok jellemzőit a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet 4. melléklete határozza meg.

Üzlettípusok:
• étterem
• büfé
• cukrászda
• kávézó, alkoholmentes italokra specializálódott vendéglátóhely
• italüzlet, bár
• zenés-táncos szórakozóhely
• munkahelyi/közétkeztetést végző vendéglátóhely
• gyorsétterem
• rendezvényi étkeztetés
• alkalmi vendéglátóhely
• mozgó vendéglátóhely

A bejelentőlap honlapunk Dokumentumtárából tölthető le

A bejelentést legkésőbb 2021. március 31. napjáig juttassa el hivatalunkba - az Eüsztv. 9. § (1) bek.-ben foglaltaknak megfelelően – elektronikus úton az e-papír alkalmazással (Epapir.gov.hu):

Ügyfélkapus bejelentkezés
Címzett: Tompa Város Önkormányzata
Ügytípus: Önkormányzati igazgatás
Téma: Kereskedelmi ügyek
Hivatkozási szám: a vendéglátóhely jegyzőnél vezetett nyilvántartási száma (a mező kitöltése nem kötelező!)
Levél tárgya: Bejelentés vendéglátóhely üzlettípusról

Jezsekné Kovács Szilvia
jegyző

Pályázat: gazdasági vezető munkakör betöltésére

Tompa Város Jegyzője  

a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 45. § (1) bekezdése alapján pályázatot hirdet

Tompai Polgármesteri Hivatal
gazdasági vezető

munkakör betöltésére.

A közszolgálati jogviszony időtartama:
Határozatlan idejű közszolgálati jogviszony

Foglalkoztatás jellege:
Teljes munkaidő

A munkavégzés helye:
Bács-Kiskun Megye, 6422 Tompa, Szabadság tér 3.

A munkakörhöz tartozó főbb tevékenységi körök:
Az önkormányzat költségvetési szerveinek főkönyvi könyvelése, havi, negyedéves és éves zárlati teendői, a költségvetési szervek jelentéseinek, mérlegjelentéseinek készítése és feltöltése a KGR rendszerbe, analitikus nyilvántartások vezetése.

Az önkormányzat bevételeivel, kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatok ellátása. A pénzügyi, gazdasági ügyintézők munkájának irányítása, koordinálása, ellenőrzése.

Jogállás, illetmény és juttatások:
A jogállásra, az illetmény megállapítására és a juttatásokra a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény rendelkezései valamint Tompa Város Önkormányzata Képviselő-testületének a Polgármesteri Hivatal köztisztviselőit megillető juttatásokról és támogatásokról szóló 3/2019. (II.28.) önkormányzati rendelete az irányadók.

Szociális célú tűzifa támogatás

tuzifaLAKOSSÁGI TÁJÉKOZTATÓ

1. Tompa Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2020. november 5-től csütörtöktől települési támogatás formájában szociális célú tűzifa támogatást állapít meg annak a szociálisan rászorult személyeknek, akinek a háztartásában együtt élő személyek egy főre jutó jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 270 %-át (2020. évben 76.950 Ft), egyedül élő esetében a 350%-át. (2020. évben 99.750 Ft).

2. A szociális célú tűzifa támogatás megállapítás kérelemhez csatolni kell:
a háztartásban élő személy/személyek a kérelem benyújtását megelőző
havi nettó jövedelméről szóló igazolást:
- nyugdíjas kérelmező esetében a 2020. évi „zöld” nyugdíjközlőt;
- közfoglalkoztatottak esetében a munkaszerződést
- munkavállaló esetében az előző havi bérjegyzéket!

A polgármester a kérelmeket a rendelkezésre álló tűzifamennyiség erejéig, érkezési sorrendben bírálja el. A támogatás a készlet erejéig tart.

3. A szociális célú tűzifa támogatást ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.

4. A szociális célú tűzifa biztosítása kérelemre indul. A kérelmet postai úton, vagy személyesen a Tompai Polgármesteri Hivatal Szociális Irodájában (6.sz.) lehet benyújtani ügyfélfogadási időben, az arra rendszeresített formanyomtatványon, a szociális rászorultságot igazoló irat, vagy iratok másolatával ellátva.

A kérelem letölthető a honlap Dokumentumtárából.

A Polgármesteri Hivatal Szociális Irodájának ügyfélfogadási rendje:
Hétfő: 08:00-12:00; 12:50-17:00
Kedd: 08:00-12:00
Szerda: 08:00-12:00; 12:30-16:00
Csütörtök: 08:00-12:00
Péntek: 08:00-12:00

Telefonszám: 06-77/551-511

Tompa Város Önkormányzat

 

Pályázat aljegyző munkakör betöltésére

Tompa Város Polgármestere a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 45. § (1) bekezdése alapján pályázatot hirdet

Tompai Polgármesteri Hivatal
aljegyző

munkakör betöltésére.

A közszolgálati jogviszony időtartama:
Határozatlan idejű közszolgálati jogviszony

Foglalkoztatás jellege:
Teljes munkaidő

A vezetői megbízás időtartama:
A vezetői megbízás határozatlan időre szól, 6 hónap próbaidővel.

A munkavégzés helye:
Bács-Kiskun Megye, 6422 Tompa, Szabadság tér 3.

A munkakörhöz tartozó főbb tevékenységi körök:
A jegyző teljes körű helyettesítése, jegyző munkájának segítése, a jegyző által meghatározott államigazgatási és önkormányzati hatósági feladatok ellátása, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 81. § (3) bekezdése szerint.

Lejárt gyermekvédelmi kedvezmény jogosultság meghosszabbítása

TÁJÉKOZTATÓ

A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény hatálya alá tartozó rendszeres gyermekvédelmi kedvezményhez kapcsolódó pénzbeli ellátás 2020. augusztusban esedékes – a 2020. augusztus 1-jén fennálló jogosultság alapján biztosított. Ahhoz, hogy a pénzbeli ellátás biztosítva legyen a 2020. június 29 után lejárt gyermekvédelmi kedvezmény iránti kérelmét szíveskedjenek meghosszabbítani, hogy a jogosultság biztosított legyen.

Jezsekné Kovács Szilvia sk.
jegyző

Pályázat: pénzügyi csoportvezető munkakör betöltésére

Tompa Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatal
a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 45. § (1) bekezdése alapján pályázatot hirdet
Tompai Polgármesteri Hivatal pénzügyi csoportvezető
munkakör betöltésére.

A közszolgálati jogviszony időtartama:
Határozatlan idejű közszolgálati jogviszony

Foglalkoztatás jellege: Teljes munkaidő

A munkavégzés helye: Bács-Kiskun Megye, 6422 Tompa, Szabadság tér 3.

A munkakörhöz tartozó főbb tevékenységi körök:
Az önkormányzat költségvetési szerveinek főkönyvi könyvelése, havi, negyedéves és éves zárlati teendői, a költségvetési szervek jelentéseinek, mérlegjelentéseinek készítése és feltöltése a KGR rendszerbe, analitikus nyilvántartások vezetése.

Az önkormányzat bevételeivel, kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatok ellátása. A pénzügyi, gazdasági ügyintézők munkájának irányítása, koordinálása, ellenőrzése.

Új határidőt kaptak a fúrt kutak tulajdonosai

Módosult a fúrt kutak bírságmentes engedélyezésére vonatkozó határidő, miután az Országgyűlés elfogadta az erre vonatkozó törvénymódosítási indítványt.

A törvényjavaslat címe az "Egyes törvényeknek a polgárok biztonságát erősítő módosításáról", melynek 20. §-a szerint „ mentesülhet a vízgazdálkodási bírság megfizetése alól az a létesítő vagy üzemeltető, aki engedély nélkül vagy engedélytől eltérően létesített vagy üzemeltet felszín alatti vízkivételt biztosító vízilétesítményt, ha a vízjogi fennmaradási engedélyezési eljárást 2023. december 31-ig kérelmezi." Az elfogadott törvénymódosítással a korábban 2020. december 31-éig rögzített határidő 3 évvel, 2023. december 31-ig kitolódik. Eddig lehet a kúttulajdonosoknak a bírság kockáztatása nélkül kezdeményezni kútjuk helyzetének rendezését. Mivel a határidő meghosszabbítása a kérelmezőre nézve kedvező szabályt állapít meg, ezért azt a már folyamatban lévő eljárásokban is alkalmazni kell.
A türelmi idő meghosszabbítása a házi vízigényt kielégítő és a mezőgazdasági öntözési célú fúrt kutakra egyaránt vonatkozik.

Jezsekné Kovács Szilvia
jegyző

Tájékoztató a gyermekvédelmi ellátásokra vonatkozó, eltérő jogszabályi rendelkezésekről

Tisztelt rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosultak!

A veszélyhelyzet során teendő egyes szociális és gyermekvédelmi ellátásokkal kapcsolatos intézkedésekről, valamint a szociális szolgáltatásoknak a vészhelyzet során elrendelt működési rendjéről szóló 88/25020. (IV.5) Korm. rendelet gyermekvédelmi ellátásokat érintőrendelkezéseivel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatom:

  • A rendelet hatálybalépésekor fennálló és a vészhelyzet alatt lejáró rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság időtartalma, valamint a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzet fennállását megállapító határozat hatályának időtartalma meghosszabbodik a vészhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III.11.) rendelet hatályvesztésének hónapját követő második hónap végéig.

Bővebb tájékoztató a 77/551-519 telefonszámon.

Jezsekné Kovács Szilvia
jegyző sk.