Polgármesteri Hivatal
Elérhetőségeink

Tompa Város Önkormányzata,
Tompai Polgármesteri Hivatal

6422 Tompa, Szabadság tér 3.
Tel.: +36-77/551-500
Fax: +36-77/551-510
E-mail: tompaonk@tompa.hu

Ügyfélfogadás:
Hétfő: 8:00-12:00-ig,
12:50-17:00-ig
Kedd: 8:00-12:00-ig
Szerda: 8:00-12:00-ig,
12:30-16:00-ig
Csütörtök: 8:00-12:00-ig
Péntek: 8:00-12:00-ig

Pályázat: pénzügyi csoportvezető munkakör betöltésére

Tompa Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatal
a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 45. § (1) bekezdése alapján pályázatot hirdet
Tompai Polgármesteri Hivatal pénzügyi csoportvezető
munkakör betöltésére.

A közszolgálati jogviszony időtartama:
Határozatlan idejű közszolgálati jogviszony

Foglalkoztatás jellege: Teljes munkaidő

A munkavégzés helye: Bács-Kiskun Megye, 6422 Tompa, Szabadság tér 3.

A munkakörhöz tartozó főbb tevékenységi körök:
Az önkormányzat költségvetési szerveinek főkönyvi könyvelése, havi, negyedéves és éves zárlati teendői, a költségvetési szervek jelentéseinek, mérlegjelentéseinek készítése és feltöltése a KGR rendszerbe, analitikus nyilvántartások vezetése.

Az önkormányzat bevételeivel, kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatok ellátása. A pénzügyi, gazdasági ügyintézők munkájának irányítása, koordinálása, ellenőrzése.

Bővebben ...

Új határidőt kaptak a fúrt kutak tulajdonosai

Módosult a fúrt kutak bírságmentes engedélyezésére vonatkozó határidő, miután az Országgyűlés elfogadta az erre vonatkozó törvénymódosítási indítványt.

A törvényjavaslat címe az "Egyes törvényeknek a polgárok biztonságát erősítő módosításáról", melynek 20. §-a szerint „ mentesülhet a vízgazdálkodási bírság megfizetése alól az a létesítő vagy üzemeltető, aki engedély nélkül vagy engedélytől eltérően létesített vagy üzemeltet felszín alatti vízkivételt biztosító vízilétesítményt, ha a vízjogi fennmaradási engedélyezési eljárást 2023. december 31-ig kérelmezi." Az elfogadott törvénymódosítással a korábban 2020. december 31-éig rögzített határidő 3 évvel, 2023. december 31-ig kitolódik. Eddig lehet a kúttulajdonosoknak a bírság kockáztatása nélkül kezdeményezni kútjuk helyzetének rendezését. Mivel a határidő meghosszabbítása a kérelmezőre nézve kedvező szabályt állapít meg, ezért azt a már folyamatban lévő eljárásokban is alkalmazni kell.
A türelmi idő meghosszabbítása a házi vízigényt kielégítő és a mezőgazdasági öntözési célú fúrt kutakra egyaránt vonatkozik.

Jezsekné Kovács Szilvia
jegyző

Tájékoztató a gyermekvédelmi ellátásokra vonatkozó, eltérő jogszabályi rendelkezésekről

Tisztelt rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosultak!

A veszélyhelyzet során teendő egyes szociális és gyermekvédelmi ellátásokkal kapcsolatos intézkedésekről, valamint a szociális szolgáltatásoknak a vészhelyzet során elrendelt működési rendjéről szóló 88/25020. (IV.5) Korm. rendelet gyermekvédelmi ellátásokat érintőrendelkezéseivel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatom:

  • A rendelet hatálybalépésekor fennálló és a vészhelyzet alatt lejáró rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság időtartalma, valamint a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzet fennállását megállapító határozat hatályának időtartalma meghosszabbodik a vészhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III.11.) rendelet hatályvesztésének hónapját követő második hónap végéig.

Bővebb tájékoztató a 77/551-519 telefonszámon.

Jezsekné Kovács Szilvia
jegyző sk.

Polgármesteri Hivatal rendkívüli ügyfélfogadási rendje

LAKOSSÁGI KÖZLEMÉNY

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendje – a Kormány által elrendelt veszélyhelyzetre tekintettel, a Lakosok és a Hivatal munkatársai egészségének védelme érdekében – 2020. március 17. napjától, határozatlan ideig az alábbiak szerint változik:

A személyes ügyintézés lehetősége kizárólag a halaszthatatlan ügyek intézésére korlátozódik. 

A kizárólag személyesen intézhető ügyekben kérjük, hogy időpont foglalása céljából előzetesen egyeztessenek az ügyintézőkkel a megadott telefonszámokon vagy e-mail címeken.

Felkérjük ügyfeleinket, hogy ügyeiket elektronikus úton intézzék az E-önkormányzati portálon keresztül (www. tompa.hu)!

Ügyeik elintézéséről telefonon (+36/77/551-500) vagy e-mailben (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.) kérjenek tájékoztatást.

Mindannyiunk egészségének megóvása érdekében kérjük szíves együttműködésüket, amelyet előre is köszönünk!

Tisztelettel:

Véh László
polgármester sk.

Jezsekné Kovács Szilvia
jegyző sk.

Bővebben ...

Pályázat pénzügyi számviteli ügyintéző munkakör betöltésére

Tompa Város Jegyzője a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 45. § (1) bekezdése alapján pályázatot hirdet

Tompai Polgármesteri Hivatal
pénzügyi számviteli ügyintéző

munkakör betöltésére.

A közszolgálati jogviszony időtartama:
Határozatlan idejű közszolgálati jogviszony

Foglalkoztatás jellege:
Teljes munkaidő

A munkavégzés helye:
Bács-Kiskun Megye, 6422 Tompa, Szabadság tér 3.

A munkakörhöz tartozó főbb tevékenységi körök:

  1. A beérkezett számlák érkeztetése az ASP gazdálkodási szakrendszerében, egyéb tételek rögzítése, kontírozása és költségekről utalványlapok készítése, bank terminál banki kivonatainak beemelése, a kivonatokon szereplő tételek összevezetése, bank zárása.
  2. Negyedévente a szállítói hátralékokról nyilvántartás készítése.
  3. A bejövő számlák nyilvántartása, a számlák kiegyenlítésének ellenőrzése és a nyilvántartásba történő bevezetése.
  4. A beérkezett számlák kiegyenlítése az OTP terminálon keresztül.
  5. A bankszámlák közötti átvezetések rendezése

 Jogállás, illetmény és juttatások:
A jogállásra, az illetmény megállapítására és a juttatásokra a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény rendelkezései valamint Tompa Város Önkormányzata Képviselő-testületének a Polgármesteri Hivatal köztisztviselőit megillető juttatásokról és támogatásokról szóló 3/2019. (II.28.) önkormányzati rendelete az irányadók.

Bővebben ...

Pályázati kiírás pénzügyi csoportvezető munkakör betöltésére

Tompa Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatal
a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 45. § (1) bekezdése alapján pályázatot hirdet

Tompai Polgármesteri Hivatal
pénzügyi csoportvezető

munkakör betöltésére.

A közszolgálati jogviszony időtartama:
Határozatlan idejű közszolgálati jogviszony

Foglalkoztatás jellege:
Teljes munkaidő

A munkavégzés helye:
Bács-Kiskun Megye, 6422 Tompa, Szabadság tér 3.

A munkakörhöz tartozó főbb tevékenységi körök:
Az önkormányzat költségvetési szerveinek főkönyvi könyvelése, havi, negyedéves és éves zárlati teendői, a költségvetési szervek jelentéseinek, mérlegjelentéseinek készítése és feltöltése a KGR rendszerbe, analitikus nyilvántartások vezetése.

Az önkormányzat bevételeivel, kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatok ellátása. A pénzügyi, gazdasági ügyintézők munkájának irányítása, koordinálása, ellenőrzése.

Jogállás, illetmény és juttatások:
A jogállásra, az illetmény megállapítására és a juttatásokra a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény rendelkezései valamint Tompa Város Önkormányzata Képviselő-testületének a Polgármesteri Hivatal köztisztviselőit megillető juttatásokról és támogatásokról szóló 3/2019. (II.28.) önkormányzati rendelete az irányadók.

Bővebben ...

Tájékoztatás szociális étkeztetésről

A szociális étkeztetést keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkeztetéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, különösen koruk, egészségi állapotuk, fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük, szenvedélybetegségük, vagy hajléktalanságuk miatt.

Tompa város közigazgatási területén a szociális étkeztetést azok a szociálisan rászorulók vehetik igénybe akik tompai lakcímmel vagy tartózkodási hellyel rendelkeznek.

A helyi rendelet alapján szociális rászorulónak tekinthető azt a személy, aki

  • életkora alapján, a 65. életévet betöltötte,
  • egészségi állapota miatt, a háziorvos vagy kezelőorvos igazolása szerint önmaga ellátásáról részben vagy teljesen gondoskodni nem tud,
  • fogyatékossága miatt, fogyatékossági támogatásban részesül,
  • pszichiátriai betegsége vagy szenvedélybetegsége miatt, a fekvőbeteg-gyógyintézeti kezelését nem igényel, és pszichiátriai- vagy szenvedélybetegségét a kezelőorvos által kiállított szakvéleménnyel igazolja.

Az étkeztetés keretében napi egyszeri meleg étel biztosítása.

Bővebben ...

Lakossági tájékoztató szociális célú tűzifa támogatásról

1. Tompa Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2019. november 4-től települési támogatás formájában szociális célú tűzifa támogatást állapít meg annak a szociálisan rászorult személyeknek, akinek a háztartásában együtt élő személyek egy főre jutó jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 250 %-át (2019. évben 71.250 Ft), egyedül élő esetében a 350%-át. (2019. évben 99.750 Ft).

2. A szociális célú tűzifa támogatás megállapítás kérelemhez csatolni kell:
a háztartásban élő személy/személyek a kérelem benyújtását megelőző
havi nettó jövedelméről szóló igazolást:
- nyugdíjas kérelmező esetében a 2019. évi „zöld” nyugdíjközlőt;
- közfoglalkoztatottak esetében a munkaszerződést
- munkavállaló esetében az előző havi bérjegyzéket!

3. A szociális célú tűzifa támogatást ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.

4. A szociális célú tűzifa biztosítása kérelemre indul. A kérelmet postai úton, vagy személyesen a Tompai Polgármesteri Hivatal Szociális Irodájában (6.sz.) lehet benyújtani ügyfélfogadási időben, az arra rendszeresített formanyomtatványon, a szociális rászorultságot igazoló irat, vagy iratok másolatával ellátva.

A kérelem letölthető a honlap Dokumentumtárából.

A Polgármesteri Hivatal Szociális Irodájának ügyfélfogadási rendje:
Hétfő: 08:00-12:00; 12:50-17:00
Kedd: 08:00-12:00
Szerda: 08:00-12:00; 12:30-16:00
Csütörtök: 08:00-12:00
Péntek: 08:00-12:00

Telefonszám: 06-77-551-511

Tompa Város Önkormányzat

Pályázati felhívás pénzügyi vezető munkakör betöltésére

Tompa Város Jegyzője
a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 45. § (1) bekezdése alapján pályázatot hirdet

Tompai Polgármesteri Hivatal
pénzügyi vezető

munkakör betöltésére.

A közszolgálati jogviszony időtartama: Határozatlan idejű közszolgálati jogviszony

Foglalkoztatás jellege:Teljes munkaidő

A munkavégzés helye: Bács-Kiskun Megye, 6422 Tompa, Szabadság tér 3.

A munkakörhöz tartozó főbb tevékenységi körök:
Az önkormányzat költségvetési szerveinek főkönyvi könyvelése, havi, negyedéves és éves zárlati teendői, a költségvetési szervek jelentéseinek, mérlegjelentéseinek készítése és feltöltése a KGR rendszerbe, analitikus nyilvántartások vezetése.

Az önkormányzat bevételeivel, kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatok ellátása. A pénzügyi, gazdasági ügyintézők munkájának irányítása, koordinálása, ellenőrzése.

Jogállás, illetmény és juttatások:
A jogállásra, az illetmény megállapítására és a juttatásokra a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény rendelkezései valamint Tompa Város Önkormányzata Képviselő-testületének a Polgármesteri Hivatal köztisztviselőit megillető juttatásokról és támogatásokról szóló 3/2019. (II.28.) önkormányzati rendelete az irányadók.

Bővebben ...

Pályázati kiírás településüzemeltetési / hatósági ügyintéző munkakör betöltésére

Tompa Város Jegyzője  

a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 45. § (1) bekezdése alapján pályázatot hirdet

Tompai Polgármesteri Hivatal településüzemeltetési / hatósági ügyintéző munkakör betöltésére.

A közszolgálati jogviszony időtartama: Határozatlan idejű közszolgálati jogviszony

Foglalkoztatás jellege:Teljes munkaidő

A munkavégzés helye: Bács-Kiskun Megye, 6422 Tompa, Szabadság tér 3.

A munkakörhöz tartozó főbb tevékenységi körök:
Az önkormányzati beruházások, fejlesztések előkészítésében, megvalósítási munkákban való közreműködés, szakterületére vonatkozó előterjesztések elkészítése.
Terület- és településrendezéssel, településfejlesztéssel kapcsolatos feladatok ellátása. A településkép védelmével kapcsolatos feladatok ellátása. Ellátja a Jegyző hatáskörébe tartozó telekalakítási és közműfejlesztési eljárásokkal kapcsolatos szakhatósági feladatokat.

Bővebben ...

Állatorvosi hatósági feladatok ellátása

Tisztelt Lakosok!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy dr. Márton Ferenc hatósági állatorvos ügyfélfogadási ideje megváltozott.

Hatósági ügyekben az új ügyfélfogadási időpont:
MInden csütörtökön 9:00-10:00 óráig a Tompai Polgármesteri Hivatalban.

Elérhetőség:
Dr. Márton Ferenc
Tel.: 06-30/956-3579 vagy 06-70/436-1360

Jezsekné Kovács Szilvia
jegyző

Tájékoztató a talajterhelési díjjal kapcsolatban

Tájékoztatom azon kibocsátókat (vízfogyasztókat) akik a műszakilag rendelkezésre álló közcsatornára még nem kötöttek rá, hogy Tompa Város Önkormányzata Képviselő-testületének a talajterhelési díjról szóló 2019.01.01. napjától hatályos 9/2016. (IV.29.) önkormányzati rendeletéből kikerült, a 60. életév alapján adott, talajterhelési díj megfizetése alóli mentesség, tehát amennyiben az idén nem köt rá a közcsatornára a 60. életévét betöltött vízfogyasztó, jövőre ki kell fizetnie a 2019. évben elhasznált vízmennyiség utáni talajterhelési díjat.

Tájékoztatom továbbá, hogy az önkormányzati rendelet alapján a következő kibocsátók továbbra is mentesülnek a talajterhelési díj megfizetése alól:

  • akinek csak az udvarán van vízvételi lehetőség, azaz nincs vezetékes vízhálózat kiépítve az ingatlanán lévő épületben,
  • akinek az ingatlana kivett beépítetlen területként van bejegyezve az ingatlan-nyilvántartásban
  • a rákötés évének első napjától az a kibocsátó, aki a műszakilag rendelkezésre álló közcsatornára ráköt.

Tompa Város Polgármesteri Hivatala

Lakossági tájékoztató a téli rezsicsökkentésről

Tompa Város Önkormányzatát 4.512.000 Ft támogatásban részesítette a Belügyminisztérium a téli rezsicsökkentésben korábban nem részesült, a vezetékes gáz- vagy távfűtéstől eltérő fűtőanyagot felhasználó háztartások egyszeri támogatására.

A fenti összegből az Önkormányzathoz 2018. október 15-éig igénybejelentést tett 376 háztartás részesülhet (háztartásonként) 12.000 Ft összegű tüzelőanyag támogatásban.

A tüzelőanyagot legkésőbb 2019. december 15-ig kell megkapnia a háztatásoknak, azonban az Önkormányzat a tüzelőanyagot már 2019. március hónaptól biztosítja. Az Önkormányzat a támogatásra jogosultakat március elején értesíteni fogja, hogy hol és mely időpontban vehetik át a tüzelőanyagot.

A támogatást nem lehet a fűtőanyag szállítási költségeire fordítani, annak biztosítása a támogatott háztartást terheli.

Tompa Város Önkormányzata

Engedély nélkül fúrt vagy ásott kutak engedélyeztetése

Tájékoztatás az engedély nélkül fúrt vagy ásott kutak engedélyeztetésével kapcsolatos módosításról.

Az Országgyűlés 2017. évben módosította a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvényt. A módosítás értelmében mentesült a vízgazdálkodási bírság megfizetése alól az a létesítő, aki 2018. január 1-jét megelőzően engedély nélkül vagy engedélytől eltérően létesített vízkivételt biztosító vízilétesítményt (ásott vagy fúrt kút), ha a vízjogi fennmaradási engedélyezési eljárást 2018. december 31-ig kérelmezte, és az engedély megadásának feltételei fennálltak.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) kezdeményezésére a Magyar Országgyűlés elfogadta az illegálisan kialakított kutak bírságmentes fennmaradására korábban 2018. december 31-ig szóló időpont 2020 végéig történő meghosszabbítását.

Az Országgyűlés a 2018. decemberében a kérelmem beadási határidejét módosította.

Bővebben ...

Településüzemeltetési feladatok

Tisztelt Lakosok!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy  városunkban a településüzemeltetési feladatokat a Tompai Városfejlesztési Kft. végzi.

A hóeltakarítással kapcsolatos észrevételeiket a Kft. felé közvetlenül az alábbi elérhetőségen tudják jelezni: 77/551-502.

Tájékoztatás az engedély nélkül fúrt vagy ásott kutak engedélyeztetéséről

Az Országgyűlés 2017. évben módosította a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvényt (a továbbiakban: Vgtv.), amely 2018. január 1. lépett hatályba. A módosítás értelmében mentesül a vízgazdálkodási bírság megfizetése alól az a létesítő, aki 2018. január 1-jét megelőzően engedély nélkül vagy engedélytől eltérően létesített vízkivételt biztosító vízilétesítményt (ásott vagy fúrt kút), ha a vízjogi fennmaradási engedélyezési eljárást 2018. december 31-ig kérelmezi, és az engedély megadásának feltételei fennállnak.

Az Országgyűlés honlapján már olvasható a T/2823. számú törvényjavaslat, mely szerint ez a határidő módosulna 2020. december 31. napjára.

Jelenlegi törvényi szabályozás szerint vízjogi engedély a kutak megépítéséhez, átalakításához, üzemeltetéséhez és megszüntetéséhez szükséges. Abban az esetben, ha a vízkivételt biztosító kút vízjogi engedély nélkül került megépítésre, vagy attól eltérően került megvalósításra, fennmaradási vagy üzemeltetési engedélyt kell kérni.

  • 1992. február 15. napjáig létesített kutaknál: üzemeltetési engedély kell
  • 1992. február 15. napja után létesített kutaknál: fennmaradási engedély kell

A vízkivételt biztosító kutak utólagos engedélyezésének hatásköre megoszlik a helyi vízgazdálkodási hatósági jogkörrel rendelkező jegyző, illetve a vízügyi és vízvédelmi hatáskörrel rendelkező fővárosi, és a kijelölt megyei katasztrófavédelmi igazgatóságok között.

A vízgazdálkodási hatósági jogkör gyakorlásáról szóló 72/1996. (V.22.) Kormányrendelet alapján a jegyző adja ki az engedélyt, ha az alábbi összes feltétel teljesül:

  • a kút nem érint karszt- vagy rétegvizet,
  • 500 m3/év vízigénybevétel alatti,
  • a kút épülettel rendelkező ingatlanon van, vagy az épület létesítésére engedélyt adtak,
  • magánszemély a kérelmező,
  • a kút házi ivóvízigény és a háztartási igények kielégítését szolgálja,
  • a kút nem gazdasági célú vízigényt szolgál.

Amennyiben az előző feltételek közül bármelyik nem teljesül, akkor nem a jegyző, hanem a megyei katasztrófavédelmi igazgatóság hatáskörébe tartozik a kút fennmaradási engedélyezési eljárása!

Háztartási igény: a magánszemély részéről merülhet fel, a saját háztartásban jelentkező igények ellátására, mely főként az alábbi tevékenységekre terjed ki: jellemzően az ingatlanhoz tartozó kiskert, gyepterület locsolása, az építmények és az ingóságok időszakos tisztítása, karbantartása a nem gazdasági célból termesztett növények öntözése, nem gazdasági célból tartott állatok itatása és ellátása.

Házi ivóvíz igény: a háztartási igény kiemelt esete, itt kötelezően vizsgálni kell az ivóvíz minőségét.

Gazdasági célú vízigénynek minősül minden, a háztartási igénytől eltérő, azt meghaladó vízigény. A gazdasági célú vízigénybe beletartozhat a locsolás, vagy az állatitatás is, amennyiben ezzel az engedélyes nem a saját háztartási igényeit elégíti ki, azaz a víz használatával gazdasági haszonnal járó tevékenységet végez.

Az üzemeltetési vagy fennmaradási engedély akkor is be kell szerezni, ha az ügyfél úgy nyilatkozik, hogy a kutat nem használja, kivéve, ha kérelmet nyújt be a kút megszüntetése iránt!

A kutak engedélyezése hatósági ügy, mely az ügyfél kérelmére indul.

Az ügyfél a kút fennmaradásának engedélyezése iránti kérelmét, hiánypótlását és nyilatkozatát csak írásban terjeszthet elő. Az írásbeli előterjesztés történhet papír alapon és elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül.

A kérelem letölthető a kapcsolódó dokumentumok között!

A fennmaradási vagy üzemeltetési engedélyezési eljárás iránti kérelem benyújtása előtt szakterületi tervezői jogosultsággal rendelkező szakértővel tervdokumentációt kell készíttetni a vízjogi engedélyezési eljáráshoz szükséges dokumentáció tartalmáról szóló 41/2017. (XII. 29.) BM rendelet szerint.

Az eljárás mentes az igazgatási szolgáltatási díjfizetési kötelezettség alól, de az illetékről szóló 1990. évi XCIII. törvény 29. § (1) bekezdése szerinti általános tételű illetéket, 3000.-Ft-ot kell fizetni a kérelmezőnek.

A kérelem részeként a kérelmezőnek igazolni kell a közmű kezelője hozzájárulásának meglétét abban az esetben, ha a kút közművet érint, továbbá az ingatlan tulajdonos írásbeli hozzájárulásának meglétét abban az esetben, ha a kúttal érintett ingatlan, nem a kutat létesítő kérelmező tulajdona. Az ügyfél a fenti hozzájárulásokat csak eredetben vagy hiteles elektronikus másolatban nyújthatja be.  

Aki 2018. december 31-ig nem kér fennmaradási vagy üzemeltetési engedélyt az engedély nélkül fúrt kútra, annak 2019. január 1-től vízgazdálkodási bírságot kell fizetni. A bírság nem az önkormányzat hanem a központi költségvetés bevétele.

 1992. február 15. napjáig létesült egy ingatlan határán belül ásott kút megépítéséhez, átalakításához csak akkor nem szükséges szükséges vízjogi létesítési engedély, ha:

  • annak mélysége az első vízadó réteg követő záróréteget nem haladja meg
  • élővíz folyás, csatorna vagy állóvíz medrétől legalább húsz méter, és a környezetükre szennyező hatású építményektől (pl. istálló, ól) egyéb kutaktól, épületektől és a telek határaitól pedig az erre vonatkozó építési előírásoknak meghatározott távolságra van
  • a víz kiemelése kézi erővel vagy olyan gépi erővel történik, amelynek teljesítőképessége nem haladja meg a háztartás (háztáji gazdaság) indokolt vízszükségletének kielégítéséhez szükséges mértéket.

1992. február 15. napjáig létesült egy ingatlan határán belül fúrt kút megépítéséhez, átalakításához csak akkor nem szükséges szükséges vízjogi létesítési engedély, ha:

  • 10 méternél sekélyebb, illetve kézi kiemelésű vagy 1,5 LE alatti teljesítményű szivattyúval működtetett, kizárólag háztartási célokra használatos kutakra.

A kérelem benyújtásához a mellékelt adatlapokat szíveskedjenek használni.

KAPCSOLÓDÓ DOKUMENTUMOK:

Kérelem a helyi vízgazdálkodási hatósági jogkörbe tartozó kutak vízjogi létesítési engedélyezési eljáráshoz.
Kérelem a helyi vízgazdálkodási hatósági jogkörbe tartozó kutak vízjogi üzemeltetési és fennmaradási engedélyezési eljáráshoz.
Kérelem a helyi vízgazdálkodási hatósági jogkörbe tartozó kutak vízjogi megszüntetési engedélyezési eljáráshoz.

Jezsekné Kovács Szilvia
jegyző