Hírek, információk
E-ügyintézés

e ugyintezes

Elérhetőségeink

Tompa Város Önkormányzata,
Tompai Polgármesteri Hivatal

6422 Tompa, Szabadság tér 3.
Tel.: +36-77/551-500
Fax: +36-77/551-510
E-mail: tompaonk@tompa.hu

Ügyfélfogadás:
Hétfő: 8:00-12:00-ig,
12:50-17:00-ig
Kedd: 8:00-12:00-ig
Szerda: 8:00-12:00-ig,
12:30-16:00-ig
Csütörtök: 8:00-12:00-ig
Péntek: 8:00-12:00-ig
Fejlesztések, beruházások
Hivatkozások

magyar falu program logo

 mak altalanos banner

 

bunmegelozesi projekt 2013
A Polgárőr Egyesület Tompa vissza nem térítendő támogatást nyert el a Helyi Vidékfejlesztési Stratégiák LEADER fejezetének végrehajtásához 2013-ban nyújtandó jogcím keretében.

 

napenergia
Az iskolai étteremkonyhánál
felszerelt naperőmű
teljesítmény-adatai
ide kattintva megtekinthetők

 

360halasikisterseg
Virtuális séta Tompán

 

polgaror tompa

 

 Együttműködő médiapartnerünk:
logo halasihir

 

elbir logo

 

nemzeti jogszabalytar resize

 

mak logo

  • A városháza
  • Szabó Dénes Általános Iskola
  • Kapisztrán Szent János templom
  • Játszótér a központi parkban
  • Művelődési Ház
  • Naperőmű az iskolai étteremkonyha tetején
  • Piaccsarnok
  • Redl-kastély
  • Sétány a központi parkban
  • Szent Anna templom
  • Szökőkút a város főutcáján
  • A Kapisztrán Szent János templom kertje
  • Gyűjtemények Háza (helyi múzeum)

Polgármesteri Hivatal rendkívüli ügyfélfogadási rendje

LAKOSSÁGI KÖZLEMÉNY

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendje – a Kormány által elrendelt veszélyhelyzetre tekintettel, a Lakosok és a Hivatal munkatársai egészségének védelme érdekében – 2020. március 17. napjától, határozatlan ideig az alábbiak szerint változik:

A személyes ügyintézés lehetősége kizárólag a halaszthatatlan ügyek intézésére korlátozódik. 

A kizárólag személyesen intézhető ügyekben kérjük, hogy időpont foglalása céljából előzetesen egyeztessenek az ügyintézőkkel a megadott telefonszámokon vagy e-mail címeken.

Felkérjük ügyfeleinket, hogy ügyeiket elektronikus úton intézzék az E-önkormányzati portálon keresztül (www. tompa.hu)!

Ügyeik elintézéséről telefonon (+36/77/551-500) vagy e-mailben (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.) kérjenek tájékoztatást.

Mindannyiunk egészségének megóvása érdekében kérjük szíves együttműködésüket, amelyet előre is köszönünk!

Tisztelettel:

Véh László
polgármester sk.

Jezsekné Kovács Szilvia
jegyző sk.

Bővebben ...

Ebzárlat 2020. április 4-től

Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Főosztály határozata:

 

A Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Főosztálya, mint hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóság, hivatalból eljárva meghoztam a következő:

HATÁROZAT-ot

A veszettség elleni védekezés részletes szabályairól szóló 164/2008. (XII. 20.) FVM rendelet (továbbiakban: R.) 8. § (5) bekezdése alapján Baja, Bácsalmás, Jánoshalma, Kalocsa, Kiskunhalas, Kiskunmajsa, Kiskőrös és Kiskunfélegyháza Járásban a mellékelt térképen megjelölt területeken, a mellékelt listában szereplő települések közigazgatási területén

21 napig, 2020. április 04-től 2020. április 24-ig
EBZÁRLATOT ÉS LEGELTETÉSI TILALMAT RENDELEK EL.

 

A határozat teljes szövege, valamint a hozzá tartozó mellékletek letölthetők honlapunk Dokumentumtárából.

e-Recept kiváltásra vonatkozó rendelet

EMMI által 2020. március 13-án életbe léptetésre kerülő, eRecept kiváltásra vonatkozó rendeletről szóló tájékoztatás:

Péntektől bárki kiválthatja hozzátartozója, barátja, ismerőse gyógyszereit.

Prof. Dr. Kásler Miklós, az emberi erőforrások minisztere ugyanis rendeletben egyszerűsítette az e-recept kiváltásának feltételeit. A rendelet szerint a kormány által kihirdetett veszélyhelyzetben a patikák a gyógyszer kiadását felírási igazolás és meghatalmazás nélkül is teljesítik azon személy részére, aki közli a beteg TAJ-számát, és saját személyazonosító adatait is hitelt érdemlően igazolja. A patikák csupán a gyógyszert átvevő személy adatait rögzítik, és kiadják számára a receptre felírt gyógyszereket.

Kormányablakok - Személyesen csak szükség esetén és csak időpontfoglalással, de inkább interneten intézzék az ügyeket!

A kormányablakokban és okmányirodákban is korlátozásokat vezet be a koronavírus-fertőzés terjedésének mérséklése érdekében a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal. Az intézkedések célja, hogy az ügyfélterekben a lehető legkevesebb személy tartózkodjon egyszerre. Az ügyfélszolgálatokon történő személyes megjelenés elkerülésével a megbetegedés kockázata és a járvány további terjedése mérsékelhető.

Az operatív törzs arra kéri a kormányablakok, okmányirodák ügyfeleit, hogy lehetőség szerint időpontfoglalással menjenek ügyet intézni, e nélkül csak rendkívül indokolt esetben keressék fel személyesen a kormányablakokat. A kormányablakok hétfőn nyitják meg az új foglalható időpontokat, ezzel párhuzamosan kevesebb olyan ügyfelet tudnak majd fogadni, akik időpontfoglalás nélkül érkeznek. Időpont ügyfélkapuval az idopontfoglalo.kh.gov.hu oldalon, ügyfélkapu nélkül a 1818 ingyenesen hívható telefonszámon foglalható.

A kormányablakokban, okmányirodákban és más ügyfélszolgálatokon korlátozhatják a bent tartózkodók maximális létszámát. Kérjük ügyfeleinket, hogy az ügyféltereken kívül, egymástól kellő távolságot tartva várják meg, amíg sorra kerülnek.

Az elkészült okmányokat az eddigiekkel ellentétben nem személyesen kell átvenni a kormányablakokban, okmányirodákban, illetve a postán vagy a kézbesítőtől, hanem levélküldeményként a postaládába kézbesítik azokat.

A kormányhivatalok az operatív törzs intézkedéseivel, javaslataival összhangban látják el feladataikat.

Felhívjuk az ügyfelek figyelmét, hogy a 2020. március 12-t követően lejáró, a magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos valamennyi hivatalos okmánya a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényes. Az okmányok megújítására jelenleg tehát nincs szükség, azokat Magyarország területén továbbra is használhatják, külföldön azonban nem érvényesek a lejárt okmányok. Azok tehát, akiknek külföldön is érvényes okmányra van szükségük, lejárt okmányaikat meg tudják hosszabbítani a kormányablakokban.

Javasoljuk, hogy az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok elsősorban a megújult magyarorszag.hu oldalon elérhető online ügyintézési lehetőségeket vegyék igénybe. A leggyakoribb 750 ügykörben elérhető az elektronikus ügyintézés (a bejelentkezés ügyfélkapu regisztrációval, elektronikus személyi igazolvánnyal, vagy telefonos azonosítással történik), továbbá valamennyi ügyben lehetőség van a kérelem benyújtására ún. e-papír szolgáltatás használatával (a bejelentkezéshez szintén ügyfélkapus azonosítás szükséges). Az ügyfélkapuval nem rendelkező ügyfelek számos ügyben postai úton is leadhatják kérelmüket. További információkért keressék fel a kormanyhivatal.hu oldalt, valamint hívják az ingyenesen hívható 1818 Kormányzati Ügyfélvonalat.

A 2020.03.15-i vezetői egyeztetés összefoglalója

Tisztelt Lakosság!

A mai vezetői egyeztetést követően az alábbiakról tájékoztatom a lakosságot:

Magyarország Kormányának döntése alapján március 16-ától, azaz a hétfői naptól az iskolák Magyarország teljes területén bezárásra kerülnek.

Március 16-ától, hétfőtől az óvoda és az iskola is csak ügyeleti jelleggel fog működni. Kérek minden érintett szülőt, hogy csak akkor vigye gyermekét az óvodába, ha más módon a felügyeletéről nem tud gondoskodni.

Az iskola 2020. március 16-ától (8:00-17:00 óráig) indokolt esetben ügyeletet biztosít, azon szülők gyermekei számára, akiknek a napközbeni felügyelete nem megoldott, azonban itt is kérem a kormányzati iránymutatásnak megfelelően, hogy csak azok tartsanak igényt a felügyeletre, akiknek a munkája nélkülözhetetlen a járvánnyal kapcsolatos feladatok, valamint az egyéb közfeladatok és a közellátás biztosításához. Felügyelet iránti igényüket az osztályfőnöknek jelezzék az osztály közösségi csoportjában legkésőbb 2020. március 16. 7:30-ig.

A hétfői naptól a Művelődési Ház és a Könyvtár látogatókat nem fogad. Az intézményekbe szervezett és a rendszeresen tartott programok (próbák, tornák, foglalkozások) határozatlan időre felfüggesztésre kerülnek.

A Napsugár Gondozási Központban (Idősek Otthonában) látogatási tilalom van.

A Polgármesteri Hivatal a szokott rendben működik, de kérem, hogy ügyeiket elsősorban levélben, telefonon, e-mailben intézzék, ezzel is csökkentve a személyes találkozások számát. Elérhetőségek: 77/551 500; Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.; Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

A szociális étkeztetés, házi segítségnyújtás, tanyagondoki szolgálat a továbbiakban is folyamatosan működik.

A szociális és a gyermekétkeztetés vonatkozásában az alábbi intézkedések lépnek életbe

  • azon óvodás, iskolás gyermekek számára, akik napközben az intézményben tartózkodnak, biztosítjuk az étkezést (napi háromszori)
  • azon hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű óvodás és iskolás gyermekek számára, akik napközben NEM tartózkodnak az
  • intézményben, egyszeri étkezést (ebéd) biztosítunk keddtől (március 17.). Igényüket a 06 / 77 551-519 telefonszámon jelezhetik hétfőn (március 16.) 9:00 és 14:00 között
  • szociális étkezés (2020. március 17.) keddtől minden érintettnek házhoz szállítva biztosítjuk, azért nem kell bejönni a konyhára

Az étkeztetéssel kapcsolatban a holnapi nap folyamán minden érintett írásos tájékoztatást kap a részletekről.

Általános kérések a lakossághoz:

  • Aki teheti, halassza el tervezett külföldi útját.
  • Halaszthatatlan út esetén a hazaérkezéstől számított 2 hétig az utazók és családtagjaik, maradjanak otthonukban.
  • Akik az elmúlt 14 napban bárhol külföldön jártak - akkor is, ha nem a kormányrendeletben felsorolt országokban - a hazaérkezésüktől számított 14 napig válasszák az önkéntes otthoni karantént és ne látogassák családtagjaikat.
  • Mindazok ellátásáról, akik a Kormányrendeletben felsorolt országokból érkeznek (Olaszország, Dél-Korea, Kína, Irán, Izrael) és emiatt kötelező hatósági karanténba kerülnek, szükség esetén az önkormányzat gondoskodik. Az önkormányzattól segítséget a következő telefonszámokon lehet kérni: 77/551 500, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Az ilyen esetekben arra kérjük a velük egy háztartásban élő hozzátartozókat, hogy ők is vonuljanak önkéntes karanténba.

Mindannyiunk felelős védelme érdekében kérem intézkedéseim szíves tudomásulvételét!

Naprakész információkat az alábbi elérhetőségeken találnak:
www.tompa.hu
nnk.gov.hu
koronavirus.gov.hu

Véh László
polgármester

Az óvoda ügyelet jelleggel fog működni a hétfői naptól

Tisztelt Szülők!

A legfrissebb kormányzati döntés értelmében az önkormányzatok döntenek az általuk működtetett óvodák bezárásáról.

Az intézményvezetővel történt egyeztetés után, úgy döntöttem, hogy az óvoda ügyelet jelleggel fog működni a hétfői naptól.

Kérek minden érintett szülőt, hogy csak akkor hozza gyermekét az óvodába, ha más módon a felügyeletéről nem tud gondoskodni. Kérek mindenkit, hogy a gyerekek elhelyezésében, felügyeletében meghozott döntése során vegye figyelembe a kormányzati iránymutatást is, amely szerint nem ajánlott nagyszülővel, idősebb korosztályba tartozó hozzátartozóval megoldani azt, hiszen ők tartoznak a legveszélyeztetettebb személyek közé. Kérem továbbá a szülőket, hogy az óvoda csoportjainak zárt faceboook csoportjaiba jelezzenek vissza az óvónőknek vagy az intézményvezetőnek, hogy az óvodai ellátást igénybe kívánják - e venni. Ez az étkezés adagszáma és a gyermekek minél kisebb létszámú csoportokban történő elhelyezése miatt nagyon fontos.

Továbbá szeretném tájékoztatni a szülőket, hogy az óvoda területére nem léphetnek be, gyermeküket az óvoda kapujában adhatják, illetve vehetik át az óvoda munkatársaitól.

Segítő együttműködésüket köszönöm!

Véh László
polgármester

Művelődési Ház tájékoztatója

Tájékoztató!

Március 13-án 10 órára tervezett Nemzeti Ünnepi műsorunk, a járványra való tekintettel elmarad!

Koszorúzás 11 órakor a kopjafánál.
Kiállítás megnyitó 12 órakor.
Mester Sándor 13 órára tervezett előadása későbbi időpontban kerül megtartásra.

Ünnepi műsorunk zárt ajtók mögött kerül rögzítésre, amely március 15-én este, 19 órától látható felvételről a Tompa-információs Csatornán!

Terjedhet-e a koronavírus ivóvízzel vagy szennyvízzel?

Jelen tudásunk szerint a koronavírus egy légúti vírus, amely elsősorban emberről emberre, cseppfertőzéssel terjed. Bár a legutóbbi vizsgálatok kimutatták a vírust fertőzött személy vizeletében, illetve székletében (nagyon kevés vizsgálat alapján), egyelőre nincs közvetlen bizonyíték széklet-szájon át történő terjedésre. Ezen eredmények is megerősítik, hogy a helyes személyes higiénés és kézhigiénés gyakorlatnak valóban fontos szerepe van a megelőzésben de nem jelentik azt, hogy a vizeinket veszélyeztetné.

Bővebben ...

Polgármesteri köszöntő
Közelgő események
Nincsenek események
Hibabejelentés

Elektromos hálózattal kapcsolatos hibabejelentés:
+36-62/565-881
(a hibabejelentés fogadást az NKM Áramhálózati Kft., mint elosztói engedélyes üzemelteti)

A hibabejelentés menüpontjai:
1. Közvetlen életveszéllyel kapcsolatos bejelentés
2. Hálózati károkozással kapcsolatos bejelentés*
3. Áramellátás hiányának bejelentése*
4. Közvilágítási hibával kapcsolatos bejelentés

*Az ügyintézéshez kérjük, készítse elő 10 számjegyű fogyasztási hely azonosítóját, amelyet áramszámlája utolsó oldalán, kiemelt vastag számmal talál!

Településünkön a háztartási jellegű települési szilárd hulladék gyűjtését a Csongrád Megyei Településtisztasági Nonprofit Kft., mint szolgáltató végzi.
Kérjük Önöket, hogy a hulladékgyűjtéssel kapcsolatos észrevételeiket az alábbi elérhetőségeken jelezzék.
06-62-777-234
https://www.telepulestisztasag.hu/elerhetosegek

Közvilágítási hiba bejelentése:
https://www.nkmenergia.hu/aram/kozvilagitasi_hibabejelentes/

Időjárás

Felhőkép
Felhőkép

Hőtérkép
Hőtérkép

Széltérkép
Széltérkép

www.idokep.hu

Látogatóink
Ma:Ma:273
Tegnap:Tegnap:309
Összesen:Összesen:805246
Statistik created: 2021-01-27T20:44:15+01:00